Grease - John Travolta - Pulp Fiction - Samuel L. Jackson - Star Wars Episode II: Attack of the Clones
:e
Fast det kanske var så att jag skulle skriva ett filmnamn och sedan skulle nästa skriva en skådespelare eller? :q
15 svar · 742 visningar · startad av Mr. N.
Har ni testat IMDb-hoppning? Det går ut på att man tar en film att börja med, sen tar man en slutfilm. Sen ska man ta sig mellan filmerna med så få hopp som möjligt. Man får bara hoppa via skådespelare och man får bara använda samma film/skådespelare en gång. Alltså, om jag säger Armageddon - Con Air, så ska man hoppa via Steve Buscemi (dåligt exempel), men om man inte får hoppa via honom kan man göra så här:
Armageddon - Michael Clarke Duncan - The Green Mile - Tom Hanks - Forrest Gump - Gary Sinise - Of Mice and Men - John Malkovich - Con Air.
Ska vi göra en rolig lek av det här?
Vem vill börja?
Grease - John Travolta - Pulp Fiction - Samuel L. Jackson - Star Wars Episode II: Attack of the Clones
Fast det kanske var så att jag skulle skriva ett filmnamn och sedan skulle nästa skriva en skådespelare eller? :q
Bra, men när man ha skrivit sin hoppning så ska man skriva två nya filmer som någon annan får hoppa mellan.
Jaha! Då tar vi det en gång till!
Start: Braveheart
Slut: The Client (Klienten)
Braveheart - Mel Gibson - Ransom - Rene Russo - Tin Cup - Kevin Costner - JFK - Tommy Lee Jones - The Client.
Vi kan säga att slutet på den förra hoppningen måste vara början på nästa:
The Client -> Austin Powers: International Man of Mystery
Potent :e
Den var svår, har en lösning:
The Client - Susan Sarandon - The Witches of Eastwick - Jack Nicholson - Mars Attacks! - Pierce Brosnan - Die Another Day - John Cleese - Rat Race - Seth Green - Austin Powers: International Man of Mystery.
Någon som har en bättre? :stud
Nä, min blev myyycket längre....hann inte ens klart förrän du var framme, Mr.N.! :r
Hit me nya filmer så jag får gnugga de grå så de blir röda ("skavsår" :e) eller får jag hitta på själv? :P ;) :e
Jag måste säga att jag är imponerad! Släng upp ett par nya rullar så får vi se om jag kan vara med på ett hörn! :D
mvh,
Okej, vi tar två nya:
Austin Powers: International Man of Mystery -> The Abyss
Höh! Nu löser jag snart det här själv! Garbo eller @nders får ta och fixa det här snart. :OO
Lösning:
Austin Powers: International Man of Mystery - Elizabeth Hurley - EDtv - Dennis Hopper - Red Rock West - Nicholas Cage - The Rock - Michael Biehn - The Abyss
Alt.
Austin Powers: International Man of Mystery - Michael York - Megiddo: The Omega Code 2 - Michael Biehn - The Abyss
men jag tycker inte om The Omega Code, så jag vill inte gå via uppföljaren heller. ;)
Skulle kanske ha en uppföljare och nu blir det svårt:
The Abyss -> Besökarna (svensk rysare)
Blir det svårt nu? :o
Jag försökte faktiskt på den innan, men tyckte den var himlarns svår. Men jag ger denna ett försök också. :)
mvh,
Går säkert att göras kortare, men...
The Abyss -> Ed Harris -> Apollo 13 -> Gary Sinise -> Reindeer Games -> Ben Affleck -> Pearl Harbor -> Jon Voight -> Zoolander -> Alexander Skarsgård -> Hundtricket -> Kjell Bergqvist -> Besökarna
Vi kan väl ta och fortsätta med Besökarna -> Men in black. Lycka till! :D
(För övrigt är Zoolander en förbannat dålig film. Se den inte, för bövelen, den sätter ordentliga spår i själen!)
Mycket snyggt!
Jag kom bara ner i femton hopp:
The Abyss - Ed Harris - The Rock - Nicolas Cage - Gone in sixty seconds - Will Patton - Armageddon -
Peter Stormare - Hamilton - Lena Olin - Picassos Äventyr - Gösta Ekman - Mannen på balkongen - Kjell Bergqvist - Besökarna
Men då kör vi på Besökarna -> Men in Black då...
Tolv hopp totalt:
Besökarna - Lena Endre - Gossip - Pernilla August - Star Wars: Episode I, The Phantom Menace - Ewan McGregor - Black Hawk Down - Josh Hartnett - Pearl Harbor - Jon Voight - Enemy of the State - Will Smith - Men in Black
Men in Black -> The Fifth Element
Fick ner det till sju hopp totalt, ganska lätt hoppning faktiskt