webForumDet fria alternativet

Öl

Småprat

31 svar · 1 230 visningar · startad av Garbo · sida 2 av 2

Frågan, av Garbo

Vilken är din favoritöl? Jag gillar mörkt öl och favorit är Grimbergen Doubble och Leute Bokbier. :birp

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Nils Oscar God Lager

Lundgrens Lager

Samt då och då en Kalasöl

Alla tre kommer från det pyttelilla Stockholmsbryggeriet Nils Oscar och finns väl endast på fat på ett par ställen på Kungsholmen, men går att köpa på systemet.

Belgiskt:
Maredsous 6 och 10
Hoegaarden (veteöl, läskande, super en varm sommardag)
Bosteels Tripel Karmeleit

Häver även gärna en tysk weissbier av valfri sort och även svensk/dansk fulöl typ Pripps/Carlsberg om så bjuds, jag är inte knusslig :).

Medlem sedan okt. 2001101 inlägg

Carlsberg Hof slår det mesta....

Medlem sedan apr. 20021 899 inlägg

Budweiser!!! :p

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Kitti skrev:

Budweiser!!!

Budweiser är som att älska i en vattensäng, fu***ng close to water. §e ;)

Medlem sedan mars 2001325 inlägg

Äh... det är väl de första ölen som är viktigast, efter det så går det mesta ner ;)

En kall Carlsberg brukar kunna slinker ner ganska lätt :e

/ Martin

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

San Miguel, Rolling Rock, Corona, Carlsberg Hof, Carlsberg Sort Guld.

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

Jag brukar suga i mig Lucky Star och Bjørnebryg. De är billiga. Mer kan inte sägas till deras fördel...

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

En polare vet exakt vad han ska ha när vi hamnar på Bishops Arms iaf. Har för mig att den heter Hoegarden eller nåt liknande - rätt okej bärs, men han älskar att den serveras i ett tjockt, brett glas. Som att dricka ur en kruka. :e

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

:stefan: skrev:

En polare vet exakt vad han ska ha när vi hamnar på Bishops Arms iaf. Har för mig att den heter Hoegarden eller nåt liknande - rätt okej bärs, men han älskar att den serveras i ett tjockt, brett glas. Som att dricka ur en kruka. :e

Jepp, som jag skrev på sida ett:

sgtpepper skrev:

Belgiskt:
Maredsous 6 och 10
Hoegaarden (veteöl, läskande, super en varm sommardag)
Bosteels Tripel Karmeleit

Hoegaarden är mums som svalkande dryck. Glasen är också trevliga. Extra trevliga var de den gången min polares glas sprack (antagligen för kallt glas och för varmt väder) så att 60-70 cl Hoegaarden forsade ned i hans knä, det var humor :e

Belgiskt öl slår det flesta svenska/danska/tyska ölsorter tycker jag. En Carlsberg mot valfritt belgiskt trappistöl har inte en chans, det är som att dricka kallt piss i jämförelse :e.

I Stockholm kan jag varmt rekommendera Akkurat på söder och Belgo Bar eller Pressklubben i City, alla tre har ett strålande utbud av belgiska ölsorter. Enda nackdelen är att belgisk öl oftast är en aning starkt så om man skall prova sig genom hela det stora sortimentet på en och samma kväll så blir man en aning på kanelen :).

Medlem sedan apr. 20021 509 inlägg

Belgiskt öl ska det vara, annars kan det flyga och fara!!! :birp

Medlem sedan juni 2000841 inlägg

Newcastle Brown Ale, Kilkenny och Björnebryg

Björnebryg får en hedrande tredjeplats mest pga priset :e

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

sgtpepper: Ja, har man sett på fanken! :bire

Vad gäller din polares glaskross var det nog kombinationen kallt öl och varmt glas (direkt från disken) som ordnade humorn - det har hänt en och annan gång... :e

251 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
116 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
118 ms — ändringar (db)