Sitter och lyssnar på Kent B-sidor för tusende gången. Då slår det mig hur ruskigt bra texten är på låt nr 12 (cd1), "Utan Dina Andetag". Visserligen är fruktat många texter av J. Berg grymma men denna är så otroligt vacker på något sätt.
Jag kan inte ens gå
utan din luft i mina lungor
jag kan inte ens stå
när du inte ser på
och genomskinlig grå
blir jag
utan dina andetag
Min klocka har stannat
under dina ögonlock
fladdrar drömmarna förbi
inuti är du fjäderlätt och vit
Och utan ett ljud
mitt hjärta i din hand
har jag tappat bort mitt språk
det fastnar i ditt hår
Jag gråter nästan när jag hör den, hans sätt att sjunga låten, varje ord är perfekt utalad med smärta, längtan och kärlek.
Sverige kommer nog aldrig få se en grymmare låtskrivare än Jocke Berg.
Bire håller tyst. Låt nr 13 på cd1, "På nära håll" handlar nog förövrigt om dig, känner du Jocke Berg ?
Vaknar intill dej med spritsmak i munnen
jag vaknar av värmen, men jag är iskall
Jag viskar ditt namn som är allt jag minns just nu
vi drömmer nog alltid om saker vi glömt
Stormen på kent.nu's gästbok av fans som inte visste hur man fick fram bonusspåret var enorm under några veckor.
Ska tillägga att skämtet, även om man vek sig dubbel över vilseledda fans, inte är mitt... men roligt.
Är inte något Kent-fan men är det en låt som jag gillar så är det "Vad två öron klarar", den har en så dyster stämning över sig som gör den så underbar!
Stormen på kent.nu's gästbok av fans som inte visste hur man fick fram bonusspåret var enorm under några veckor.
Ska tillägga att skämtet, även om man vek sig dubbel över vilseledda fans, inte är mitt... men roligt.
Synd bara att det är just Kent som råkar ut för det. :l
Undrar hur situationen hade sett ut om det hänt på Maidens sajt, eller nåt liknande.
258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25