webForumDet fria alternativet

Nostalgi

Datorspel

7 svar · 361 visningar · startad av Ekström

Medlem sedan feb. 20022 594 inlägg
Frågan#1

Lyssna på dessa.

SuperMarioWorld
Zelda

SuperMarioWorld-låten är bara för skön. :)

Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg

Bra gjorda, men jag föredrar originalet...
Nedladdat från zophar.net

Jag har fler SNES-låtar, men de tar upp 45 MB, orkar inte lägga ut dom. Gå till http://www.zophar.net/zsnes/spc/ för komplett lista...

Brukar lyssna på alla klassiker dagligen nästan... :P underbart!

Det ÄR underbart! :)

Zophar är förresten en bra sida. Laddat ner därifrån förut. Synd bara att det inte är i *.mp3-format. :)

Äh, mp3 tar så stor plats! Fast det är synd att man måste använda Meridian. Alternativt en plugin till winamp men då det blir sämre kvalité och så går det inte att ha låtarna i en playlist, för låtarna fastnar. Du kan ju alltid konvertera till mp3...

Jag har 17700 SID:ar också, till C64. Laddade ner nån stor pack. Har väl lyssnat på en procent kanske...

Haha :)

http://sen.zophar.net/ - Verkar finnas en del om spelmusik där.

Medlem sedan juni 20019 519 inlägg

luve the sound of ninteno :D dom "äldre" spelen har faktist dom bästa melodierna tycker jag..

Folk som gjort såna där låtar är ju kända i nördkretsarna :)

Som tur är vet jag inte namnet på nån. :e

Ja, det var bättre förr... fast en av mina absoluta favoriter är Yoshi's Island, Donkey Kong Country 1, 2 och 3 kommer strax efter. Castlevania har jag knappt spelat, men jag älskar musiken.
Man märker en tydlig skillnad mellan de första SNES-låtarna och de sista. Ex. Super Mario World och Yoshi's Island, SNES:ens musikkapacitet utnyttjas mycket mer mot slutet

269 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
132 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
133 ms — ändringar (db)