Såg den just, så jäla läckra effekter. Någon som har sett den eller originalet och vill kommentera?
Filmen var riktigt häftig faktiskt (älskar filmer om tidsresor) och lite rolig på sina ställen. Faller dock på vissa märkliga saker... Men helt klart en sevärd film!
Time machine, nyinspelningen, var så otroligt kass jämfört med orginalet som gick för några dagar sedan.
Den nya hade amerikaniserats, dvs. mer onödigt våld, försämrad story vilket de försöker kompensera med specialeffekter. Usch.
Genom den gamla filmen däremot, satt jag som hypnotiserad, den härliga berättarösten, de härliga sjuttiotals (eller när den nu var gjord) specialeffekterna.
Superb film, från början till slut...
Således måste jag få tag i den gamla filmen... och boken.
Angående amerikaniseringen, det jag kom att tänka på var att filmen utspelar sig i New York, men originalet utspelar sig väl i London?
Nya "Time Machine" (2002) var en av de första filmerna jag såg på min DVD. Den kommer därför alltid ha en särskilld plats i mitt hjärta. Ingen perfekt film dock, men jävligt snygga effekter. Så även gamla versionen när den gick för nån vecka sen. Somnade halvvägs igenom. Ska man se klassisk sf kan man kolla in "The invisible man" (1933). Det är effekter,det! Den bästa tidsresefilmen någonsin är utan tvekan "12 monkeys" (1996).
285 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2