Ztv är en komersiell kanal, de skall tjäna pengar. De får göra som de vill, men det är trist att de inte spelar Kent.
Det finns ju inga andra kanaler som gör det. Ztv har ju lite monopolsituation när det gäller svenska artister, mtv spelar lite, men inte så mycket tyvärr.
Jag säger som Jocke Berg, ZTV ska passa sig noga för att avslöja vilken jävla skitbransch de tillhör.
Tonys agerande har ju tydligt visat att ZTV inte på något sätt handlar om musik och/eller kvalité. Det är endast kallhamrad profit och att inom branschen klia varandra på ryggen som gäller. Värdelöst. x(
Visst, ZTV är en kommersiell kanal men det rättfärdigar inte att man grundar sina beslut om vad som ska visas på om bandet i fråga vill ställa upp i deras dagislekar eller inte. Allvarligt talat, är det någon som är förvånad eller upprörd över att Kent hellre stack till stor MTV-gala i Barcelona än att häcka hos ZTV i en sketen ishall i Stockholms södra förorter?
jag bryr mig inte det minsta om att kent inte kom till ztvs lilla påhitt (hade jag varit någon känd artist skulle jag med nog skippat denna lilla gala) :)
jag förstår inte varför ztv blir så upprörda över att de inte fick filma kent live på hultsfred. enda gånger de filmats live är när de framträtt i diverse tv program som grammisgalan eller luuk (då med tillstånd från bandet). de är ganska så restriktiva när det gäller live.
förstår heller inte varför de blir så arga på att de inte ställt upp i program som bumtsibum när de samtidigt i sitt brev till kents fan har sagt att de respekterar deras beslut att inte ställa upp :)
lite lustigt att z påstår att de sänt ett kamerateam till barcelona för att spela kent ska kunna spela in tacktal när de tydligen kontaktat kents managare, Martin Roos, och bett honom skaffa fram en dvkamera och filma :) z hade möjlighet för ett par veckor sen vid en pressträff med kent.
jag tycker juh dock att ztv slår mtv med hästlängder,
jag tycker att mtv visar till 95% bara ren skit,
å dessa reklampauser hela tiden, näe jag gillar ztv bland den bästa kanalen jag vet iaf, har den nästan jämt på...
..och vad beror det på? Jo, de suger live... Nåt så kopiöst! Alla klädda i svart, står still hela jävla konserten och de gånger Jocke Berg vågade sig iväg från monitorhögtalarna lät det falskt... :l
Bör man inte vara glad om Kent _inte_ visas på TV?
..och vad beror det på? Jo, de suger live... Nåt så kopiöst! Alla klädda i svart, står still hela jävla konserten och de gånger Jocke Berg vågade sig iväg från monitorhögtalarna lät det falskt... :l
att de är restriktiva är för att de anser att live ska vara live och inte ses på tv eller höras i radio. :)
struntsamma om det låter falskt. det gör inget. det är kent, de är suveräna även när de låter falskt :bire