webForumDet fria alternativet

ztv:s mailadress ang Kent ?

Konsumentråd

15 svar · 613 visningar · startad av Pellefant

Medlem sedan maj 20023 372 inlägg
Frågan#1

Någon som kan lyckas hitta z-tv's mailadress om man vill klaga lite på dem?

http://www.expressen.se/article.asp?id=131423

(De vill inte spela Kent, vilket iofs några här tycker är bra :) )

Medlem sedan maj 2001797 inlägg

Här kan du läsa mer och hitta mailadresser
http://kent.nu/arkiv/021126_ztv.asp

Medlem sedan apr. 20013 689 inlägg

Vad tycker ni om Tony Zoulias agerande?

Medlem sedan aug. 20012 349 inlägg

Ztv är en komersiell kanal, de skall tjäna pengar. De får göra som de vill, men det är trist att de inte spelar Kent.

Det finns ju inga andra kanaler som gör det. Ztv har ju lite monopolsituation när det gäller svenska artister, mtv spelar lite, men inte så mycket tyvärr.

Medlem sedan juli 2000534 inlägg

Vad tycker ni om Tony Zoulias agerande?

Jag säger som Jocke Berg, ZTV ska passa sig noga för att avslöja vilken jävla skitbransch de tillhör.

Tonys agerande har ju tydligt visat att ZTV inte på något sätt handlar om musik och/eller kvalité. Det är endast kallhamrad profit och att inom branschen klia varandra på ryggen som gäller. Värdelöst. x(

Visst, ZTV är en kommersiell kanal men det rättfärdigar inte att man grundar sina beslut om vad som ska visas på om bandet i fråga vill ställa upp i deras dagislekar eller inte. Allvarligt talat, är det någon som är förvånad eller upprörd över att Kent hellre stack till stor MTV-gala i Barcelona än att häcka hos ZTV i en sketen ishall i Stockholms södra förorter?

Medlem sedan juli 20011 222 inlägg

jag bryr mig inte det minsta om att kent inte kom till ztvs lilla påhitt (hade jag varit någon känd artist skulle jag med nog skippat denna lilla gala) :)
jag förstår inte varför ztv blir så upprörda över att de inte fick filma kent live på hultsfred. enda gånger de filmats live är när de framträtt i diverse tv program som grammisgalan eller luuk (då med tillstånd från bandet). de är ganska så restriktiva när det gäller live.
förstår heller inte varför de blir så arga på att de inte ställt upp i program som bumtsibum när de samtidigt i sitt brev till kents fan har sagt att de respekterar deras beslut att inte ställa upp :)

brevet: http://kent.nu/arkiv/021127_ztv_oppet_brev.asp

lite lustigt att z påstår att de sänt ett kamerateam till barcelona för att spela kent ska kunna spela in tacktal när de tydligen kontaktat kents managare, Martin Roos, och bett honom skaffa fram en dvkamera och filma :) z hade möjlighet för ett par veckor sen vid en pressträff med kent.

Barnsligt agerande av z enligt mig. :)

Medlem sedan aug. 2000963 inlägg

jag tycker juh dock att ztv slår mtv med hästlängder,
jag tycker att mtv visar till 95% bara ren skit,
å dessa reklampauser hela tiden, näe jag gillar ztv bland den bästa kanalen jag vet iaf, har den nästan jämt på...

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Bör man inte vara glad om Kent _inte_ visas på TV?

Medlem sedan aug. 20022 027 inlägg

Dryden skrev:

Självklart inte. Fram för mer Kent i TV. :e

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

de är ganska så restriktiva när det gäller live.

..och vad beror det på? Jo, de suger live... Nåt så kopiöst! Alla klädda i svart, står still hela jävla konserten och de gånger Jocke Berg vågade sig iväg från monitorhögtalarna lät det falskt... :l

Halleluja, broder! :e

:stefan ----> Man fattar att du inte sett KENT levande på ett bra tag, eller kanske inte alls!! Dom rockar fett live!!

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

goldy skrev:

:stefan ----> Man fattar att du inte sett KENT levande på ett bra tag, eller kanske inte alls!! Dom rockar fett live!!

Öh, man kan nog inte ha mer fel än vad du har just nu... ;)

Jag jobbade i 18 timmar åt Kent förra fredagen inför, under och efter deras konsert i Jönköping - räcker inte det? :e

Jag vidhåller: de suger live!

Medlem sedan juli 20011 222 inlägg

:stefan: skrev:

de är ganska så restriktiva när det gäller live.

..och vad beror det på? Jo, de suger live... Nåt så kopiöst! Alla klädda i svart, står still hela jävla konserten och de gånger Jocke Berg vågade sig iväg från monitorhögtalarna lät det falskt... :l

att de är restriktiva är för att de anser att live ska vara live och inte ses på tv eller höras i radio. :)

struntsamma om det låter falskt. det gör inget. det är kent, de är suveräna även när de låter falskt :bire

Medlem sedan juli 2001628 inlägg

Dryden skrev:

Jo, det är så sant. Skönt att slippa deras flummiga låtar...

Medlem sedan feb. 20003 257 inlägg

Verkar som om alla ZTV tittandes Kentfantaster kan lugna sig lite, såg precis Kent's VinterNoll2 video på just ZTV ;)

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)