Fråga dem.
Om man avanmäler sitt tv-innehav med anledningen att man har plockat ut kanalväljarna ur sina tv-apparater, har Radiotjänst då rätt att kontrollera detta?
30 svar · 1 066 visningar · startad av Quid
Om man avanmäler sitt tv-innehav med anledningen att man har plockat ut kanalväljarna ur sina tv-apparater, har Radiotjänst då rätt att kontrollera detta?
Fråga dem.
Känns lite väl genomskinligt :)
Om jag inte kommer ihåg fel, så betalar du för att du har en tv, om du sedan kan se svt eller inte har inte så stor betydelse.
Det finns dom som har bråkat med Radiotjänst för att dom inte kan se svt, men dom har haft stora problem att få rätt
Ska du bygga ett akvarium av tv:n? :)
P.s Visste ni att de som hyr ut tv:s och företag som säljer en tv är skyldiga att rapportera ert namn mm till radiotjänst?
Det är tvärtom, du betalar för kanalväljaren. Dvs. du får inte ha video eller tvkort i datorn heller utan att betala licens. Använder du tv:n som monitor utan att kunna ta in tv på den behöver du inte betala.
obelix skrev:
Om jag inte kommer ihåg fel, så betalar du för att du har en tv, om du sedan kan se svt eller inte har inte så stor betydelse.
Det finns dom som har bråkat med Radiotjänst för att dom inte kan se svt, men dom har haft stora problem att få rätt
Kanalväljaren i TV:n ja. Plockas den ut så kan man fimpa licensen.
Är det sant som jag läste förut att om man har en dator utan
tv-kort (potentiell tv mottagare) så ska man betala tv licens, hur gick det med det?
Man ska betala om man har "tv-in", annars inte.
Kanalväljaren i TV:n ja. Plockas den ut så kan man fimpa licensen.
sen skaffar man digitaltvbox =)
Digital TV är helt värdelöst, betala pengar för en box som borde vara gratis.
Frågan kvarstår, har det rätt att komma hem till mig och kontrollera om jag verkligen har tagit ut mina kanalväljare? :)
Nej de har inte rätt att gå in till dig utan tillstånd från myndighet och det får de inte speciellt lätt eftersom mistanke om brott skall styrkas och det är inte direkt det första som prioriteras när det gäller såna tillstånd.
pace: hur menar du då?
marksänd eller digitalt också?
Är det inte enklare att bara avanmäla sitt tv innehav...?
Jo, men måste ju ange en anledning, och jag kan ju inte säga att jag inte har tv längre eftersom den syns utifrån...
Hur funkar det om man har TV-ut kort kopplat till TV:n då?
Om man bara vill se DVD etc. Måste man betala license då med? Om man inte har någon kanalväljare kvar?
Det är enkelt att avanmäla sitt tv-innehav.. Oavsett om man ska plocka ut kanalväljaren (den som hittar & kan plocka ut enbart den & sen kunna använda teven kan ju skriva ner hur man gör, typ :e )
Det jag tolkar detta som är att det är en form av mygel på G & då är det ju bara att mygla fritt.. Radiotjänst KAN skaffa tillstånd att kontrollera dig så detta är ungefär som att ha tv, men säga att man inte har. Helt upp till var o en att mygla med.
Skulle vilja ha en enda bra anledning till varför man vill skrota sin tv.. Finns det en enda sådan så låter jag bli att radera denna tråd.
Ni kommer alla att få sniglar på ögonen!