Musik & Media?
skulle behöva en låt som handlar om arbetslösa, någon som vet någon?
21 svar · 660 visningar · startad av renholm
skulle behöva en låt som handlar om arbetslösa, någon som vet någon?
Musik & Media?
Kan gå med på det jag med :)
Spontant kommer jag på "Working Class Hero".. Men vet inte riktigt om den handlar om arbetslöshet ;)
Det måste ju finnas en hel del gammal progg eller punk som passar bra i det här fallet. Eller?
Krossa kapitalismen / sug ut staten, såna dängor?
mvh,
Det måste ju finnas en hel del gammal progg eller punk som passar bra i det här fallet. Eller?
Nationalteatern?
Exempelvis.
Eller Träd, Gräs och Stenar, eller några av de andra. De var nog arbetslösa hela bunten. ;)
Mvh,
Krossa kapitalismen / sug ut staten, såna dängor?
Vad har en arbetslös med en anti-kapitalist att göra? :q
Jag är arbetslös (praktik) men jag hatar inte staten eller kapitalet för det, vare sig om de sitter i samma båt eller inte. :OO
"Somliga går med trasiga skor" - Cornelis.
Klockrena låtar:
Shit kids - Jag måste ha ett jobb
DIRT - Unemployment
Incest brothers - Arbetslös
OveRRidE skrev:
Vad har en arbetslös med en anti-kapitalist att göra? :q
Ingenting, förmodligen. :)
Det bara kändes passande. :)
Mvh,
Knutna nävar har en hel del låtar om sådant....Finns att ladda ner på internet är jag säker, eftersom jag har fått tillstånd av dem att sprida dem :)
@nders ;)
Tänkte på samma som goldy :e fan att nån alltid är före.
Dom här har iaf namnet http://kickass.at/unemploid ;) Och jag känner inte en endaste av medlemmarna ;)
"Sociala betala min skatt e i fara, jag skriker: skaffa er ett jobb, men ingen svarar... e vi så jävla dumma? fan ska sluta flumma sätta mej på drottninggatan och börja trumma..."
Citat från Ken allas våran hiphoppare ;)
han o co rappar väl bara om arbetslöshet?
Tja, UB40 tog ju sitt namn från beteckningen på blanketten för arbetslöshetsunderstöd... :e
Doktor Kosmos har säkert nån ams låt