Sugigt...
Dock vill jag ändå, lite småelakt men ändå ärligt, säga att jag inte tyckte det var en bra låt.. Men å andra sidan skulle den säkert platsa i Melodifestivalen med tanke på att det oftast inte är låtar med där som jag gillar. ;)
11 svar · 475 visningar · startad av aleborg
:(
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=1555&a=25012
Så här lät mitt bidrag:
http://217.215.160.111/stay.wma
Sugigt...
Dock vill jag ändå, lite småelakt men ändå ärligt, säga att jag inte tyckte det var en bra låt.. Men å andra sidan skulle den säkert platsa i Melodifestivalen med tanke på att det oftast inte är låtar med där som jag gillar. ;)
nej Bire, det är ingen Halloween eller maiden stil på låten :e
Äh, jag gillar den!
Det var ju en del namn man kände igen i den där listan. Antingen har Marcos Ubeda och de andra rävarna skickat in 400 bidrag var, eller så funkar det inte som det är sagt att det ska funka.
Jag får skicka in ett bidrag nästa år.
Du hade ju med den traditionella tonartshöjningen iaf. ;)
ingen tonartshöjning, ingen melodifestival :e
Tycker att det var för många kända namn, nått har inte gått rätt till!
Klart trallvänligt Bra
Ja, lite dålig variation på artisterna, samma namn om och om igen.
Jag fattar inte hur så många människor går på mediabluffen att
byta ut ordet "dansbandsmusik" mot "schlager" en dag om året.
Jag skickade in till melodifestivalen i år i hopp om att det nu skulle finnas en chans, minimal men ändå en lite chans att komma med, med tanke på det nya regelverket.
Men snacka om att bli blåst!
Vad inte SVT uppgav innan uttagningen var klar var att samtliga bidrag skickades vidare till 20 olika förlag som i sin tur har skickat 700 bidrag till SVT. Det ska tilläggas att många av Sveriges förlag ligger som systerförlag osv till varandra. Självklart vet förlagen om vilka bidrag som deras text/låtskrivare har skickat in. Vilka bidrag tror du går vidare till SVT?
Jag kan lova att många inskickade bidrag är bättre än dom som kom med, men varför kom dom då inte med?
Jo, dom hade ingen kändis som sjöng eller hade nått kontrakt med nått förlag.
När man tittar på bidragen i år så kan man inget annat än att skratta o le åt fusket. Listan består i princip bara av kända namn som upprepas bidrag efter bidrag. Hade SVT själva lyssnat igenom bidragen så hade listan säkerligen sett annorlunda ut, många fler okända namn.
Jag tror inte att mitt bidrag kanske hade platsat, men däremot många andra okända låtskrivare.
700 bidrag kan verka många, men tänk på att enbart Bert Karlsson skickade in över 80 bidrag.
Det luktar fusk LÅNG väg…
Vad tycker ni?
Det är för j-vligt.
Tror du dom ändrar det till nästa år?
Jag tycker att det borde bli en större nyhet mot detta. Kan inte alla andra låtskrivare gå i strejk? :e
Melodifestivalen har varit skit efter senaste besöket i Stockholm...