webForumDet fria alternativet

Star Trek: Enterprise

Film & TV

26 svar · 645 visningar · startad av Viking

Medlem sedan maj 20003 652 inlägg
Frågan#1

Är det någon som vet om SVT kommer att visa någon annan Star Trek-serie efter Voyager? Om de gör det borde väl Enterprise (som jag tycker är en av de bästa hittils, iaf det jag sett av den) ligga nära tillhands?

Medlem sedan sep. 200248 inlägg

Enterprise serien har väl precis visats fast det kanske var på 3:an? Den är iaf MYCKET bättre än Voyager imo.

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Viking »
SVT har köpt in ST Enterprise och kommer att börja visa denna under nästa år.

Elite »
Det är inte så att du tänker på ST The Next Generation? ST Enterprise har nämligen inte visats på svensk TV.

Web-Tor skrev:

Viking »
SVT har köpt in ST Enterprise och kommer att börja visa denna under nästa år.

Elite »
Det är inte så att du tänker på ST The Next Generation? ST Enterprise har nämligen inte visats på svensk TV.

Tack! :D Precis vad jag behövde för att inte sjunka ner i ett alltför melankoliskt tillstånd efter denna säsong är över ;)

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

det Elite tänkte på var "deep space nine".
När voyager är slut börjar Enterprise nästa vecka, enligt det senaste jag har hört... Dock kommer det bli lite svårt för dom att visa Enterprise i en enda lång sträcka som dom gjort med Voyager då Enterprise just nu är inne på sin 2:e säsong, 5 avsnittet.

Medlem sedan dec. 19992 615 inlägg

Hmm är det så att Jeri Ryan (seven of nine) är medförfattare till Star Trek: Voyager :q Jag tyckte mig se det i för- eller eftertexterna i söndags.

Klös skrev:

Hmm är det så att Jeri Ryan (seven of nine) är medförfattare till Star Trek: Voyager :q Jag tyckte mig se det i för- eller eftertexterna i söndags.

Kan väl mycket väl vara så att hon hjälpt till med just det avsnittet?

hon är inte medförfattare till hela serien, det är jag säker på...

Jymdis skrev:

hon är inte medförfattare till hela serien, det är jag säker på...

Samma här, men kanske till just det avsnittet?

Medlem sedan dec. 19992 615 inlägg

Okay....

Medlem sedan maj 2001797 inlägg

Nope. Det är en Jeri Taylor (har jag för mig). Iaf har jag också reagerat på det.

Medlem sedan dec. 19991 606 inlägg

Roxann Dawson aka B'Elanna Torres är med och producerar några avsnitt av Enterprise. Något jag tyckter är väldigt roligt. :)

Många från Voyager som är med i Enterprise.
Exempelvis Neelix är ju en annan alien som egentligen inte existerar på Enterprise tiden, iaf "officiellt".

(vill inte avslöja för mycket för dom som ska se serien när den går på tv).

enligt imdb har Jeri Ryan inte varit med och skrivit nåt avsnitt till Voyager..

Medlem sedan apr. 2001664 inlägg

Det är Ryans man (pojkvän?) som är medförfattare till
Voyager. Detta förklarar varför hon inte får nåt (!)

njaee... Mappo då har hon gift sig med två Ryan för namnet Ryan har hon nämligen fått ifrån Alex Ryan, hennes ex-man med vilken hon har ett barn med.

Däremot går hon för tillfället ut med en av dom två huvudförfattarna av Star Trek Voyager och Enterprise, Brannon Braga.

tillägg:
läste lite fel på vad du skrev mappo (hade vad det stod högre upp samtidigt) så du har ju självklart rätt... Hennes pojkvän är för tillfället Brannon Braga men det har inget med det som skrivits ovan med att göra.

Medlem sedan sep. 200248 inlägg

Njaha.. tänker nog på filmerna? Hette inte dom Enterprise? Dom rejsade iaf runt med Enterprise skeppet :)

Medlem sedan jan. 20023 554 inlägg

Möjligtvis överflödigt för ST-fans, men för säkerhets skull lägger jag ut länken som bereder mig mycket nöje :e

http://www.stinsv.com/index2.htm

Theon skrev:

Möjligtvis överflödigt för ST-fans, men för säkerhets skull lägger jag ut länken som bereder mig mycket nöje :e

http://www.stinsv.com/index2.htm

Kanonlänk! :D

Att det heter Enterprise är hela idén. I serien Enterprise är skeppet det första Enterprise.

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Info.

Det finns en Kevin J. Ryan som har skrivit ett avsnitt av Voyager.
Sedan finns det en Tim Ryan som varit med som skådespelare i DS9.
Roxann Dawson har regisserat två avsnitt av Voyager och tre av Enterprise.

254 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)