webForumDet fria alternativet

Samlarobjekt.

Konsumentråd

3 svar · 237 visningar · startad av AndreasC

Medlem sedan mars 20011 964 inlägg
Frågan#1

Någon som vet vart man kan köpa samlarobjekt? Olika skivor i olika utföranden. Vinyl, CD, singlar etc. Främst är jag ute efter dessa 24-karats guldplätterade ultra-diskar. De ska vara mastrade direkt från originalinspelningen och jag vet att de finns att få tag i. De fanns på ebay men det är ju så krångligt och man måste dessutom ha kreditkort för att få handla där :(

Finns det ingen mässa eller liknande som är känd? Där borde det ju finnas en hel del av samlarvärde. Känner dessvärre inte till någon själv.

Medlem sedan sep. 2002127 inlägg

Brukar dyka upp skivmässor runt om i landet med jämna mellan, men sen gäller det ju att hitta nåt av värde också.. det är en annan femma.

Visst. Det finns en skivmässa här I Norrköping men nu har någon idiot bränt ner Borgen där den hålls så nu vet jag inte vart den kommer att hållas nästa gång. Jag har aldrig varit på den, jag åkte dit för första gången tidigare i år men det var inträde. Inte så farligt iofs och det var dessutom inte så mycket det handlade om men jag var inte förberedd på det och hade därför inte med mig några pengar, så det vara bara att vända hemåt igen. Jag ska nog kolla den nästa gång.

EDIT: Alltså, jag tänkte inte handla något den gången. Jag skulle bara se vad som fanns och därför hade jag inte med mig några pengar.

275 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
143 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)