webForumDet fria alternativet

Söker ett musikstycke...

Musik

8 svar · 543 visningar · startad av Patrik81

Medlem sedan okt. 2001538 inlägg
Frågan#1

Eller jag vet inte vad man skall kalla det, jag antar att man kan beskriva det som ett musikstycke framfört av en kör.

Jag hörde det en gång i en annorlunda version i ett avsnitt av "Nikita", och efter lite efterforskningar klurade jag fram att Enigma´s låt "Modern Crusaders" var den jag hört i avsnittet.

Och ungefär i mitten av denna låt hörs detta musikstycke, som i mina öron är lite gammalt och klassiskt, men ändå blandat med nutid.

Om någon vet om det finns något original, eller om det är "Modern crusaders" som gäller så skulle jag bli glad för ett besked.

MVH Patrik

Medlem sedan mars 20023 686 inlägg

Re: Söker ett musikstycke...

Patrik81 skrev:

Eller jag vet inte vad man skall kalla det, jag antar att man kan beskriva det som ett musikstycke framfört av en kör.

Jag hörde det en gång i en annorlunda version i ett avsnitt av "Nikita", och efter lite efterforskningar klurade jag fram att Enigma´s låt "Modern Crusaders" var den jag hört i avsnittet.

Och ungefär i mitten av denna låt hörs detta musikstycke, som i mina öron är lite gammalt och klassiskt, men ändå blandat med nutid.

Om någon vet om det finns något original, eller om det är "Modern crusaders" som gäller så skulle jag bli glad för ett besked.

MVH Patrik

Har du sökt på google.com efter NIKITA fan sites, har för mig att jag en gång i tiden hittade till en där dom listade vad det var för musik i ett par avsnitt...

har i alla fall hittat detta "Morcheeba - La Femme Nikita" kommer ihåg också att jag hörde denna låt i ett av avsnitten av Nikita... rätt bra låt...

Dessa är vad jag kommer på nu i alla fall. ska söka efter lite vilka låtar som har använts i Serien... Fyller på listan sedan när jag har hittat.

Morcheeba- Fear and Love
Depeche Mode - Love Thieves (La Femme Nikita)
Enigma - Beyond The Invisible
Mono - Silicone
Hednoize Loaded - Gun
DJ Krush- Skin Against Skin
Beverly Klass - Temple
Afro-Celt - Sound System Inion/Daughter
Curve - Chinese Burn
Vibrolux - Drown (Song is incorrect see below), it's actually Ground
Morphine - Hanging On A Curtain
Fluke - Absurd
Gus Gus - Gun
Keoki - Majick (Cirrus Remix)

En webbsida där du kan lyssna på stycken av musik som har framförst i serien....

http://usuarios.lycos.es/fandelasseccionuno5/musica.html

snackade nu på kvällen med en lite mer skolad vän, och fick några av hennes insyner. Låten, den gamla klassiska, skapades av Orff, och heter Carmina burana.

Suveränt =)

Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg

Var det "O Fortuna" ur Carmina Burana?
Liknar Duel of the Fates från The Phantom Menace.

That´s the one =)
Och ja, inte helt olik Duel. =)

Medlem sedan juli 20023 617 inlägg

Patrik81 skrev:

Låten, den gamla klassiska, skapades av Orff, och heter Carmina burana.

Bra musik! Är själv medlem i Carminas Vänner :)

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg

Carminas vänner haha :P Vissa är då värst ;)

Medlem sedan juli 20023 617 inlägg

bassebhu skrev:

Carminas vänner haha :P Vissa är då värst ;)

Har man inga egna vänner så... :e

Jag har min farmor att tacka för intresset av klassisk musik =) Mkt bra musik. Kan nästan bara komma på ett stycke som skulle kunna vara bättre, och det är Mozart´s Dies irae.

MVH Patrik

282 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
148 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
148 ms — ändringar (db)