webForumDet fria alternativet

Tele2:s TV-reklam

Film & TV

16 svar · 651 visningar · startad av Dryden

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg
Frågan#1

Har nu sett Tele2:s TV-reklam ett antalgånger, nu senast på TV4. Har reagerat på två saker.

1. Det låter som om han säger "... och då ringer du billigare med Telia...". Men efter noga lyssnande så hör man att han pillar dit ett "än" så det blir "... och då ringer du billigare än med Telia". Och det låter ju lite mer korrekt :)

2. Får man verkligen säga att man är bättre än en/ett specifikt företag/märke/produkt osv? Åkte inte något tvättmedelsföretag dit för några år sedan just på den punkten?

Visst, jag är delvis Teliaanställd men det hör ju inte hit :e

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg

hehe ok. man borde inte få göra det.

Fast t ex. Burger King gör det indirekt hela tiden. (tycker jag)

Var det inte det reklam gick ut på förr i tiden? typ 50-60-talet? (före min tid)
Alltså att i stället för att berätta hur bra sin produkt är så talar man om hur dåligt allt annat är?! :e

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Men är det tillåtet att köra det racet då?

Medlem sedan feb. 20022 594 inlägg

Det är väl bara i politik som det är tillåtet. :)

Jag har som sagt ingen aning, men man borde inte få säga sig vara bättre än nån annan (även om man nu skulle vara det).

Är det inte det ipren-mannen sjunger om förresten? Att alvedon innehåller paracetamol å e ska inte va bra eller nåt sånt =/

Och hela moderaternas valkampanj gick ju ut på att berätta hur värdelösa sossarna är hehe.

Så efter lite övervägande kanske det är lagligt att snacka skit om andra i reklamer :e

hehe, precis vad ja tänkte med Krämen ;-)

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Tråden flyttad

Tengblad
Moderator, webForum

Medlem sedan feb. 20022 594 inlägg

Tigger du pisk eller, panist? ;)

Bara ordet pianist är sånt folk tar illa upp av va? :)

Nu är jag inget "folk" så jag vet inte.
Det finns bara en basse, resten är bara wannabe's som jag brukar säga.
nädå.

Du kör politiker-taktiken. I debatter när man hela tiden tilltalar någon med dess fulla namn/titel osv. Rätt provocerande för vissa, men det biter inte på mig.

Men är "saftsoppa" ett mer tilltalande smeknamn för dig? moahahahaha

by the way.jag älskar pisk.

Färdiga krämer | Fruktkrämer, torra | Färdiga soppor | Nyponsoppor, torra | Fruktsoppor, torra
Fresta desserter torra | Fresta desserter kylda | Jacky | Mixer | Chokladpuddingar | Vaniljsåser

Spank me boy
Ohhhhhh Ahhhhh :e

----> hamnade bassebhu just i Ekströms "Hall of Fame"? Eller kanske i hans "Att göra(/döda)-lista" hemma på kylskåpet (som för övrigt innehåller en rad frukostprodukter :e )?

Ok, jag erkänner. Är aningen trött.

Medlem sedan maj 200010 687 inlägg

Burger King har lite kul reklamläge. De kan ju säga att deras hamburgare är de mest ätna.
McD gör ju inte hamburgare. :)

Medlem sedan maj 20023 372 inlägg

Vad gör McD då?

Medlem sedan maj 200010 687 inlägg

Deras burgare får inte kallas hamburgare eftersom att de innehåller mer nötkött än en hamburgare ska göra.

Medlem sedan aug. 20002 992 inlägg

Skräpmat!

Medlem sedan jan. 20023 327 inlägg

Jag tycker det är underligt att de finns människor som föredrar MCD framför BK, jag menar, kvaliteten på maten är ju stor... MCD nötburgarna smakar sopor!

Medlem sedan maj 20023 372 inlägg

Compusa: Instämmer.

Medlem sedan sep. 20014 781 inlägg

Sibylla! :e

257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)