Har nu sett Tele2:s TV-reklam ett antalgånger, nu senast på TV4. Har reagerat på två saker.
Det låter som om han säger "... och då ringer du billigare med Telia...". Men efter noga lyssnande så hör man att han pillar dit ett "än" så det blir "... och då ringer du billigare än med Telia". Och det låter ju lite mer korrekt :)
Får man verkligen säga att man är bättre än en/ett specifikt företag/märke/produkt osv? Åkte inte något tvättmedelsföretag dit för några år sedan just på den punkten?
Visst, jag är delvis Teliaanställd men det hör ju inte hit :e
Fast t ex. Burger King gör det indirekt hela tiden. (tycker jag)
Var det inte det reklam gick ut på förr i tiden? typ 50-60-talet? (före min tid)
Alltså att i stället för att berätta hur bra sin produkt är så talar man om hur dåligt allt annat är?! :e
Nu är jag inget "folk" så jag vet inte.
Det finns bara en basse, resten är bara wannabe's som jag brukar säga.
nädå.
Du kör politiker-taktiken. I debatter när man hela tiden tilltalar någon med dess fulla namn/titel osv. Rätt provocerande för vissa, men det biter inte på mig.
Men är "saftsoppa" ett mer tilltalande smeknamn för dig? moahahahaha
----> hamnade bassebhu just i Ekströms "Hall of Fame"? Eller kanske i hans "Att göra(/döda)-lista" hemma på kylskåpet (som för övrigt innehåller en rad frukostprodukter :e )?
Jag tycker det är underligt att de finns människor som föredrar MCD framför BK, jag menar, kvaliteten på maten är ju stor... MCD nötburgarna smakar sopor!