webForumDet fria alternativet

Håkan. Håkan, Håkan!!!

Musik

28 svar · 858 visningar · startad av Web-Tor · sida 2 av 2

Frågan, av Web-Tor

Har ni hört Håkan Hellströms nya låt eller? Det svänger ju så att man inte kan sitta stilla! :o

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan dec. 19996 522 inlägg

Jocke Berg är för övrigt den enda person som bär ett par vita jeans jag har respekt för.

Medlem sedan aug. 2000234 inlägg

Web-Tor > Jag skulle inte heller vilja se Jocke Berg eller framför allt inte Nicke Andersson framföra "Ramla" eller "Kom igen Lena" eller vilken som helst Håkan-låt. Det jag skulle vailja höra är Håkan, med samma förmåga som nyss nämnda grabbar att sjunga, framföra sina alster. Varken Jocke eller Nicke är några wailande Maria Careys direkt. Kanske är det just sättet som han (Håkan) framför låtarna på som är det förtjusande med just Håkan, bara att jag inte förstår. Lite på samma sätt som det finns folk som avgudar Bob Hund. Förstår inte heller det.

Medlem sedan juli 2000534 inlägg

För det första, Håkan är en fantastisk artist och "Kom igen Lena" är en fantastisk poplåt. punkt.

Håkans artisteri består till väldigt stor del i hans enorma energi, glädje och utstrålning samt hans närmast brutalt personliga poptexter. Att då börja klaga på petitesser som träffsäkerhet på en tonskala är i mitt tycke ytterst befängt.

Jag kan förstå att vissa personer inte kan ta till sig och förstå tjusningen i Håkans musik, precis som jag inte kan förstå exempelvis personer som går i gång på timmar av gitarronani med en lönnfet gubbe i läderbyxor.

Medlem sedan feb. 20013 023 inlägg

Morph skrev:

"Kom igen Lena" är en fantastisk poplåt.

Nej, det tycker jag inte. Men turligt nog är hans nya album späckat med en massa sköna låtar. Helt suveränt. Ja, vad säger man om inte världsklass?

Medlem sedan feb. 20003 100 inlägg

Jag har inte tyckt om hans tidigare låtar, men tycker att Kom igen Lena är rätt så trevlig. Som Web-Tor säger, det svänger! :)

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Håkan äger!

Medlem sedan aug. 2002386 inlägg

Håkan äger verkligen!!

Kommer aldrig glömma Håkans spelning på Roskilde, det bästa jag någonsin har sett!!! Helt fantastiskt!!

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Jepp, Håkan äger. Att vissa tror sig kunna klassificera musik efter hur "hur hög sångkvalitet" det är finner jag pinsamt. Musik är så mycket mer än bara klinisk perfektionism och översminkade heroinmagra brudar som wailar äckliga smörslibbiga låtar.

Vi är många som vill ha musik med känsla. Mer falska toner och mer äkta musik. Dagens massproducerade stencilmusik är fan det värsta jag vet, jag skulle hellre leva på en diet av buddistisk munksång resten av livet än att frivilligt lyssna på dagens "skönsjungande" elit.

Det finns bara ett svenskt band som (ibland) överträffar Håkan Hellströms personliga stil och det är Broder Daniel. Sinnessjukt bra musik och självklart var/är ju Håkan Hellström med där också :e.

PS. Iofs finns det ju många bra svenskar med egen stil, Thåström t.ex. Han får väl knappast högsta betyg av sångpedagogerna men han är ju ändå kung DS.

PS2. För övrigt anser jag att Britney måste dö DS2.

Medlem sedan juli 2001628 inlägg

Jag kan hålla med sgtpepper och Web-Tor i deras resonemang.

Jag prioriterar också helt klart känslan framför musikalisk skicklighet, teknik och allmän perfektionism. Ett exempel: jag lyssnar hellre på ett långsamt gitarrsolo på 3 toner som förmedlar en känsla, än Yngvie Malmsteens ointressanta gitarronani...

Visst blir man trött som fan på alla dessa producerade s.k. "artister" som saknar personlighet och utstrålning och som bara är de stora skivbolagens produkter som är skapta efter färdiga "mallar". Det råkar nu bara vara så att jag varken gillar Håkan eller Broder Daniel... :)

Däremot råkar jag tillhöra skaran som gillar bob hunds musik :D

271 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
142 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)