webForumDet fria alternativet

Visst är det kul med lyteskomik?

Småprat

11 svar · 302 visningar · startad av Bendro

Medlem sedan jan. 20013 039 inlägg
Frågan#1

http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,196135,00.html

Skickade ett litet mail till Kanal 5.

"PM
Framtidsplaner för Kanal 5

Så har vi alltså slutligen tagit steget. Passerat en gräns. Från och med nu är det alltså helt ok att göra profit på andra människors problem. Lyteskomiken är rumsren! Vilka fantastiska vägar till nya rikedomar som öppnar sig. Låt se...vi kommer redan i höst att visa feta svin som vi kan skratta gott åt i deras patetiska försök att röra sig.

"Gå ner i vikt din feta fan så kanske du får lite pengar...och vi kommer att skratta gott åt dig under tiden."

Synd bara att det inte är en egenproduktion. Fast kanske inför nästa säsong...det finns ju gott om feta svenska svin vi kan lura och förnedra..bara TV-publiken fått vänja sig vid tanken först.

Vad skall vi hitta på härnäst? Hmm...varför inte ett BigBrother med förståndshanikappade? Det vore väl helkul att se de små idioterna lalla omkring instängda och utlämnade åt sig själva?
Eller varför inte en dokusåpa med barn...helst då svaga små skitar som redan är mobbingoffer. De kan vi säkert knäcka helt, och vår kära publik kommer att frossa i det. Visst, en viss indignation kommer säkert att höras för "så gör man ju inte"...men idioterna kommer ju ändå att sitta klistrade vid TV:n varje kväll. Tänk vad tittarsiffrorna kommer att rusa i höjden!!
Om vi nu bara kan få våra politiker att ändra lagen så vi kan börja sända direktsända avrättningar också så är lyckan total!!"

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Bra åtgärd
Det är bara genom att reagera som vi kan få ett slut på trams.
Alltför många bara följer med

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Glöm inte att posta svaret här!

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Han får nog inget svar ;)

Då är det bara att maila igen och be dom svara. Tjatar man bara tillräckligt så får man svar.
Tro mig - jag vet! ;) *pekar på signaturen*

Svar från Kanal 5:

Hej
Kvällstidningarna har en tendens att överdriva informationen i sina artiklar
för att skapa större intresse. Fatclub är inte ett grymt program. Det är en
dokumentärserie som handlar om en samling kämpande individer och deras
önskan om att förändra sina livsvanor på ett sundare vis. De ställer upp i
programmet av egen vilja och får professionell hjälp att minska sin vikt.
Och det är denna kamp som programmet följer. Jag vet inte om du såg
programmet om överviktiga ungdomar på TV4 som sändes v 34? Dessa tonåringars
kamp påminner på det stora hela om den kamp som deltagarna i Fatclub
bedriver.
Ge programserien en chans innan du dömer den eller, om du tycker att det
fortfarande känns stötande, välj någon annan kanal när den visas och titta
på oss när vi visar något som du tycker om.

Mvh Eva
Kanal 5 Tittarservice

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

hehe

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

Om dessa människor vill utsätta sig för detta ser jag inget kränkande i det. Skulle de vara dittvingade hade det varit en annan sak.

Så kan man väl inte resonera?
Det finns ju en massa saker som är förbjudet i samhället även om deltagarna deltar av fri vilja:
• Proffsboxning
• Prostitution
• Duellering
• Masssjälvmord

Pace skrev:

Om dessa människor vill utsätta sig för detta ser jag inget kränkande i det. Skulle de vara dittvingade hade det varit en annan sak.

Som jag ser det är det först och främst en fråga om vad vi egentligen skall acceptera som underhållning. Dessa människor som deltar är antagligen desperata och detta profiterar TV-kanalerna på. Hur långt skall det få gå...eller rättare sagt hur lågt skall vi sjunka?

Medlem sedan apr. 20021 155 inlägg

Jag tycker 5:ans svar var ganska skapligt, särskilt sista stycket - vill man inte titta väljer man en annan kanal. Om tillräckligt många gör det så kommer inte programidén att fortleva.
Sen tycker jag att dokusåpor och dess deltagare är ganska pinsamma, oavsett om det gäller att "överleva" på en ö, "jobba" i en bar eller "försöka" gå ner i vikt.

- In the future, everybody will be world-famous for 15 minutes ;)

/Mange

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

Bendro skrev:

Som jag ser det är det först och främst en fråga om vad vi egentligen skall acceptera som underhållning. Dessa människor som deltar är antagligen desperata och detta profiterar TV-kanalerna på. Hur långt skall det få gå...eller rättare sagt hur lågt skall vi sjunka?

Personligen accepterar jag det mesta som underhållning, men jag tittar inte på allt för det. Och om de är desperata och vill synas för hela världen, so what? Och finns det folk som tittar på det så är det väl bra för dem.

Vill man desperat gå ner i vikt tror jag inte man skyltar med sin övervikt i TV, då söker man väl sig till ett 'boot camp' utan kameror. De ser nog snarare en chans att bli kända, och eventuellt bli smalare på kuppen.

392 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
260 ms — ändringar (db)