Kom gärna med egen kommentar om vilken trummis du tycker bäst om. Mina idoler är då Mike Portnoy, Travis Barker, John Bonham, Tony Royster Jr och Dave Weckl. Okej'rå, Terry Bozzio är väl också given! ;)
Nåväl. Någon som vet vems om vann "tävlingen" mellan Mike Portnoy och Tony Royster? Dom var ju olika duktiga på olika grejer men Tony slog visst honom på dubbelkagge, eller är det ett falskt rykte? :/
han besökte musikhuset i örnsköldsvik för typ 2 år sen.
35 cymbaler, 4 kaggar, 3 virveltrummor och 12 hängpukor (m.m.).
killen spelade melodier på pukorna. fan när han fick upp farten. jag ljuger ej, det flög flisor från trumpinnarna. sen fick man fråga saker efter konserten å så. rätt kul. =)
han besökte musikhuset i örnsköldsvik för typ 2 år sen.
35 cymbaler, 4 kaggar, 3 virveltrummor och 12 hängpukor (m.m.).
killen spelade melodier på pukorna. fan när han fick upp farten. jag ljuger ej, det flög flisor från trumpinnarna. sen fick man fråga saker efter konserten å så. rätt kul. =)
Det var förbanne mig otur att jag inte kände samma för honom då som nu. För då skulle jag vart där! ;)
Ja, han är grym. Men hans cymbaluppsättning gör mig irriterad - ett sånt rum vill jag också ha! :D
Flisproblemet finns det folk som har botat. Trummisen brukade tröska sisådär två-tre par trumpinnar i veckan, bara under våra rep. Han bytte till Ahead-pinnar, såna där som är av aluminium med plast utanpå. Nu slår han sönder högst ett par i månaden, och det låter bättre. Dessutom är alla pinnar identiska, så man slipper det eviga prövandet av pinnar för att få rätt känsla.