webForumDet fria alternativet

Skidåkning vid riksgränsen

Småprat

8 svar · 512 visningar · startad av stoffe-2k

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg
Frågan#1

Wee.... det börjar bli dax att planera inför (Åre vid nyår blir det som vanligt :e ) vår/sommar om det blir riksgränsen och då till frågan, har någon varit där, hur är det, fördelar nackdelar ? give it to me! :i :h

~mer snö, skidåkning och afterski till folket~

Medlem sedan feb. 20003 100 inlägg

~mer snö, skidåkning och afterski till folket~

Nej usch då... ;)

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

Finns det ingen som åker skidor här alls eller.. ?!

Medlem sedan maj 20011 826 inlägg

jorå, men har inte kommit dit än jag heller :(

Medlem sedan dec. 19992 615 inlägg

Jo jag åker skidor, men jag går inte efter vatten för att komma över ån... ;) Så jag kan inte svara på hur det är i Riksgränsen förutom att jag sett på bilder att det är fruktansvärt mycket snö där...

..det ser onekligen härligt ut i Riksgränsen när man ser skidfilmen "Free Radicals"!!

Jag skulle föreslå att du tar en titt på https://www.freeride.nu de har recensioner å guider mm...

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

Jag har varit vid Riksgränsen en gång. Det var ungefär vid skiftet maj-juni. Det var möjligt att åka skidor högst uppe i liftsystemet. Därmed inte sagt att det skulle vara en bra idé. Snön var väldigt slaskig i den mån den förekom. Jag tror april-tidigt i maj är bättre tillfällen för att åka skidor där.

ok, tack för det, hade faktiskt funderat på att dra dit nån midsommar..

Medlem sedan mars 2003772 inlägg

Jag var i Riksgränsen för ca 4 år sen. Vad jag blev mest imponerad av var att dom knappt pistade några backar alls, det är ett perfekt ställe för folk som gillar att hajka och hitta egna repor då det är ett mycket öppet landskap och ofta gott om snö.

Vissa år är det helt klart kvalitetsåkning vid midsommar och andra inte, så det kan va bra att kika hur det är med snön innan du beger dig dit.

Personligen tycker jag Riksgränsen slår alla andra svenska orter med hästlängder, varjefall om man enbart jämför själva åkningen. Det är inte mycket till uteliv där dock. Men är man enbart ute efter bra åkning och vill åka i Sverige så är det Riksgränsen som gäller!

Mvh

253 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)