webForumDet fria alternativet

Vilken sida brer man på?

Småprat

26 svar · 992 visningar · startad av bassebhu · sida 2 av 2

Frågan, av bassebhu

Hej! Det här kan synas ha väldigt liten betydelse. Det har det också, men en sån hör liten sak kan skapa konflikter vid ett frukostbord!! (tro mig) Vilken sida brer man en tekaka på?! jag anser att det är den plana sidan. Några polare och jag bråkade om det här. det blev 4-3 till den rundade sidan (!) De ansåg att det var översidan på brödet liksom på en hellakaka t ex, därav smöret på den si

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan mars 20021 152 inlägg

Smöret ska ju också hålla fast pålägget så det inte ramlar av och det funkar i alla fall bäst på den plattaste sidan. *vetenskapligt allt annat lika*

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Matte: haha, ni smålänningar är såå snåla :)

Medlem sedan juli 200219 inlägg

SJälvklart den plana sidan ;) med ost, skinka och gurka.

Uppfattade det som fel sorts macka. Tänkte att det var en sådan vit med bubblor på. :)

Medlem sedan juni 20006 022 inlägg

wit skrev:

Uppfattade det som fel sorts macka. Tänkte att det var en sådan vit med bubblor på. :)

Ok, då brer man ju givetvis på bubblorna.

Medlem sedan feb. 20001 507 inlägg

Givetvis brer man på den rundade sidan, sedan marmelad och sist ost. Annars trillar osten av ;)

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg

haha. det blev lite fart här ;)

jag får väl ge mig ser det ut som =/

det är just det där med att den runda sidan lättare går sönder när man brer och att det är lättare med pålägg på den plana. så jag ser det.

att det fanns en sida som tagit upp det här var ytterst underhållande med hehe. tack matti.

nu vet ja hur man brer en tekaka!

nice

Medlem sedan mars 20021 152 inlägg

Det var enklare innan den här tråden. ;)

Det är bara messmör jag brer på den gropiga sidan, för det får inte plats lika mycket på den släta utan att bli instabilt. :)

256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)