webForumDet fria alternativet

Herbalife, hokus-pokus?

Företagande

72 svar · 3 626 visningar · startad av Niklasson

Medlem sedan nov. 2000857 inlägg
Frågan#1

Det uppstod många frågor i denna tråd i forumet "Kolla min sida" angående Herbalifes metoder och organisation.
Därav denna tråd.

Jag är Herbalifedistributör och startar därför denna tråd på begäran av Tengblad (se tråden ovan) för att kunna svara på lite frågor om detta...

Alla kommentarer och erfarenheter är mycket välkomna! Om du inte vet vad det handlar om så kan du besöka min sida https://www.viktresultat.nu

Medlem sedan feb. 20001 507 inlägg

Du har stöd av mig Niklasson, det fungerar.
Man kan tycka att det är hokus-pokus när man läser om det, hur kan man gå ner på "piller å pulver" ?
Har träffat ett flertal som det har fungerat på men 1 det inte har hänt ngt med.
Frugan har minskat 10 Kg på 3 månader och jag har blivit piggare (jag behöver dock ingen viktminskning) av gröna och beiga.
Så det är inget hokus-pokus.

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Försäljningen är väl uppbygg som ett slags pyramidförsäljning? Det var åtminstone det när jag blev erbjuden att bli försäljare för något år sen.

Vad det gäller viktminskning så har jag pratat med många som kännt sig lurade. Om jag inte minns helt fel så var Herbalife uppe i rätten i stockholm för ett par år sen.

Det skulle vara kul att höra vad det är för substanser i dessa grejer som funkar så bra?

Alltid lika trevligt att höra om hur bra det får vissa att må. Grattis Janne och frugan. :birp

Tengblad - Varje distributör kan värva hru många nya distributörer som helst, och får på så sätt bonus på deras försäljning. Det går fyra ner led och sen är det stopp - därför är det hela tiden nya "pyramider" och det finns ingen, skall vi kalla det "boss", som tjänar på alla distributörer.
Det kallas Multi Level Marketing och kommer mer och mer eftersom det fungerar så bra för alla parter.

Vad det gäller viktminskning så har jag pratat med många som kännt sig lurade.
Tråkigt att höra, men det verkar väldigt konstigt. Anledningen att jag tycker det är nämligen att man har alltid 30 dagars returrätt på alla produkter. Om man alltså inte är nöjd med sina resultat efter en månad så får man pengarna tillbaka.

Övertyga mig nu varför dessa grejer är bra då! Berätta vad det innehåller och vad som händer i kroppen.

Medlem sedan feb. 20022 594 inlägg

När du ändå håller på kan du ju övertyga mig också. För jag är inne på samma linje som Tengblad just nu.

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

Niklasson skrev:

Varje distributör kan värva hru många nya distributörer som helst, och får på så sätt bonus på deras försäljning. Det går fyra ner led och sen är det stopp

Så distributörerna i fjärde ledet får alltså inte värva några nya distributörer? Vill de verkligen låta sig värvas under den förutsättningen?

Så gärna...
Jag går inte in på detaljer här, men förklarar gärna i stora drag hur det fungerar.

Det går aldrig att komma ifrån - vill man gå ner i vikt måste man äta mindre onyttig mat. Det svåra är ofta att man blir hungrig när man inte får äta som man är van vid samt att kroppen inte får i sig tillräckligt med näring då man egentligen äter för lite.

Det är här Herbalife komme rin i bilden. Proteindrycken och de andra näringsprodukterna innehåller proteiner, vitaminer, fibrer och massa andra saker som gör att kroppen får i sig tillräckligt med näring samtidigt som man går ner i vikt.

Många som bantat, eller kanske rent av fastat, vet att på tom mage blir man väldigt lättirriterad och kroppen skriker efter mat hela tiden. Det är bland annat detta man tar bort om man tillsätter näringsprodukter. För att inte tala om de hälsoproblem man riskerar genom att plåga sin kropp..

Många säger kanske att man kan lägga om sin kost själv, äta nyttigt och få i sig näringen i bland annat grönsaker, fisk m.m.
Detta är till en viss del sant, men man kan inte uppnå samma hälsosamma resultat. Dagens livsmedel är inte speciellt näringsrika eller fulla av vitaminer. Det har människan förstört långt innan grönsakerna hamnar i livsmedelsaffären.

Blev rätt långt ändå.. ;)

UlfT skrev:

Niklasson skrev:

Varje distributör kan värva hru många nya distributörer som helst, och får på så sätt bonus på deras försäljning. Det går fyra ner led och sen är det stopp

Så distributörerna i fjärde ledet får alltså inte värva några nya distributörer? Vill de verkligen låta sig värvas under den förutsättningen?

Var kanske lite otydlig där. Alla distributörer skapar sin egen organisation (pyramid). Mina distributörer skaffar sig också egna distributörer, som kan skaffa sig egna distributörer och så vidare..

Det där köper jag inte för fem öre....du kan alltså uppnå exakt samma resultat med rätt kost (bevisa mig motsattsen annars.). Varför ska man då lägga ner en massa pengar på detta? Det hade varit en annan femma om dessa bantnings-"hokus" innehöll någon spciell substans.

Medlem sedan feb. 20022 594 inlägg

UlfT skrev:

Niklasson skrev:

Jag tror att det är så här: Man tjänar på vad de i 4 led under en köper. Samma sak gäller personen i ledet under mig. Alltså 4 pers ner.

Är det inte så att man själv måste köpa produkterna själv först oxå? Alltså det som man sen ska sälja....

Niklasson skrev:

UlfT skrev:

Niklasson skrev:

Var kanske lite otydlig där. Alla distributörer skapar sin egen organisation (pyramid). Mina distributörer skaffar sig också egna distributörer, som kan skaffa sig egna distributörer och så vidare..

Ok, då är det det gamla klassiska pyramidspelet. Problemet med dem är att det bara funkar i ett fåtal led. Sedan är det för svårt att hitta nya distributörer. Det brukar innebära att de i de sista leden (dvs de flesta) inte tjänar något, utan bara betalar till ett fåtal i toppen.

Tengblad skrev:

Är det inte så att man själv måste köpa produkterna själv först oxå? Alltså det som man sen ska sälja....

Inte nödvändigtvis.
Man beställer utan mellanhänder. Det betyder att man får varorna direkt från Herbalifes lager i USA.
Eftersom det då tar fyra-fem dagar att få det hemlevererat så blir det jobbigt att hela tiden lägga en order varje gång man får en ny kund. Svårare att skaffa kunder också eftersom man inte har något att visa för dem eller något de kan smaka på..

Man gör som man själv vill. Ju mer man beställer desto mer rabatt får man, därför väljer många att lägga upp ett lager i början osv..

Jag har en nära vän som "gick på" det här med att sälja Herbalife. När hon märkte att det inte gick att sälja nått så blev hon sittande men en massa i lager och fick köpa allt själv :l

Det brukar innebära att de i de sista leden (dvs de flesta) inte tjänar något, utan bara betalar till ett fåtal i toppen.
Att antalet distributörer minskar varje led är ju inte så konstigt, men eftersom företaget finns i 55 olika länder så är ju marknaden stor.

Det gäller ju samma i alla branscher, öppna en skivbutik i en storstad så förstår du nog vad konkurrens är.. ;)
Många blir faktiskt distributörer bara för att få rabatt på sin egen konsumtion. Det kostar ju ingenting att gå med och man förbinder sig inte till någonting.
Man måste ju inte starta företag och sälja vidare.

Tengblad skrev:

Jag har en nära vän som "gick på" det här med att sälja Herbalife. När hon märkte att det inte gick att sälja nått så blev hon sittande men en massa i lager och fick köpa allt själv :l

Det verkar som det är läge att pruta om man vill ha en billig herbalife-kur §jr

UlfT skrev:

Tengblad skrev:

Det verkar som det är läge att pruta om man vill ha en billig herbalife-kur §jr

Hähä ja.....problemet var väl att ingen ville ha nått alls.

Tengblad skrev:

När hon märkte att det inte gick att sälja nått så blev hon sittande men en massa i lager och fick köpa allt själv :l

Detta stämmer inte! Alla distributörer har 12 månaders returrätt. Det enda man riskerar när man köper in varor är bara 10 procent som Herbalife frar av för omkostnader. De andra 90% får man alltså tillbaka om man returnerar varorna i säljbart skick.

Ang. att skaffa kunder: Ja det finns ju folk som är mer eller mindre lämpade för att sälja varor. Sånt är ju väldigt olika från person till person.

Niklasson skrev:

Tengblad skrev:

När hon märkte att det inte gick att sälja nått så blev hon sittande men en massa i lager och fick köpa allt själv :l

Detta stämmer inte! Alla distributörer har 12 månaders returrätt. Det enda man riskerar när man köper in varor är bara 10 procent som Herbalife frar av för omkostnader. De andra 90% får man alltså tillbaka om man returnerar varorna i säljbart skick.

Ang. att skaffa kunder: Ja det finns ju folk som är mer eller mindre lämpade för att sälja varor. Sånt är ju väldigt olika från person till person.

Haha hon fick då inte lämna tillbaka det. Det var iof ett tag sen. Att hon inte skulle vara lämpad finns inte i registret......hon har jobbat som säljare i 5år innan.

257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
118 ms — ändringar (db)