Inte direkt lagligt väl? ;)
Redigerat med anledning av webForums regler §3.
Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med Brimba alternativt forumledare@webforum.nu.
Brimba
moderator, webForum
14 svar · 464 visningar · startad av goldy
Redigerat med anledning av webForums regler §3.
Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med Brimba alternativt forumledare@webforum.nu.
Brimba
moderator, webForum
Inte direkt lagligt väl? ;)
§3 - Det är heller inte tillåtet att använda webForum som ett medium för att tillgodogöra sig copyrightskyddat material.
Du får helt enkelt vända dig nån annanstanns eller köpa skivan.
Öhhhh,,,sorry! Klart missuppfattad :OO
Undrade bara om någon har låten, isf kan denna kanske spela in den till mig på kassett och skicka den till mig?
Lagligt?
Det är bara att gratulera!
Jag erkänner mitt mistag som moderator och här kan du ladda ner Lok's - Rosa
Erkänner också att jag inte hade en aning om att de hade släppt vissa låtar, fast frågeställningen var inte så tydlig heller iofs. ;)
goldy om nån borde dessutom veta att det inte är speciellt lagligt att spela in låtar på kassett o få skickade ;)
Men i detta fallet var det lagligt...
Jag har aldrig snackat om någat annat en lagligt!
Ni är lite korkade ni moderatorer.
Do that!
Motorola, tvärtom. Våra moderatorer gör ett utmärkt jobb. Om man, trots webForums regler, författar ett inlägg i stil med: Är det någon som vet var man kan ladda ner låten XXXXX - så är det i 99 fall av 100 musik som är upphovsrättsligt skyddad.
Visst händer det att moderatorer och vi forumledare gör fel. Men, hade det framgått i första inlägget, där frågan ställdes, att det rör sig om musik som får spridas fritt så hade det inte varit några större problem.
Varken Kjell eller vi forumledare begär att moderatorerna ska veta exakt vilka låtar som är respektive inte är upphovsrätts-skyddade.
Den här gången var det fel av Brimba att redigera inlägget, vilket han även har bett om ursäkt för samt korrigerat. Vad mer kan man begära? :)
med vänliga
Rikard
forumledare, webForum