Exempel?
Är det bara på min TV det alltid pratas danska nuförtiden? Framför allt de markbundna kanalerna verkar ha fått danskdille...
Eller överreagerar jag?
15 svar · 493 visningar · startad av @nders
Är det bara på min TV det alltid pratas danska nuförtiden? Framför allt de markbundna kanalerna verkar ha fått danskdille...
Eller överreagerar jag?
Exempel?
@nders: Du har rätt ju!
Har inte tänkt på det förrän nu, men det är grymt mycket danska.
3:an och 5:an verkar dock inte ha insjuknat i detta ;)
Pace -> som exempel kan du slå på 4:an nu. Jag återkommer med mer.
Jag har inte märkt att det har pratats mycket danska.
men det kanske beror på att jag bara tittar på 3:an, 5:an och TV1000. ;)
Pace, varsågod och slå på ettan.
Jopp, du har rätt ... men det är ju dejligt (synd bara att filmerna är så jävla dåliga)! :birp
(synd bara att filmerna är så jävla dåliga)
Nä, det gick en rolig/skum/våldsam dansk film för någon månad sedan om några rånare om startade restaurang eller liknande. Jag såg tyvärr inte hela men det jag såg var bra.
Norska hörs också rätt ofta, igår såg jag en bra norsk polisthriller på SVT.
Jag tycker det är kul med lite annat än bara amerikanska filmer, det är uppfriskande.
Dansk film rockar! Tänk på vilka som gav oss Dogma-konceptet :) ;)
Nä, det gick en rolig/skum/våldsam dansk film för någon månad sedan om några rånare om startade restaurang eller liknande.
Kan det vara Blinkande Lyktor du menar? Den är bra, klart Tarantino-inspirerad; snabb och rolig dialog, underhållningsvåld och cross-genre.
Kan det vara Blinkande Lyktor du menar?
Exakt! Synd att jag missade början på den bara..
Får ta och tank... ehrmm... jag menar hyra den.. :e
Ska bara klargöra att jag inte har något emot danska, man ska bara vara på rätt humör... ;)
En film som skall hyras då tillfälle ges är "I Kina käkar dom hundar". Den har jag varit sugen på länge. Den har rekommenderats mig vid ett flertal tillfällen, så jag passar väl på att vidarerekommendera den till er trots att jag inte sett den. ;)
Mvh,
Tror att "I Kina käkar dom hundar" går på TV1000.
jag menar hyra den
Gör det! Ta "I Kina käkar de hundar" samtidigt om du vill ha en dansk film till i samma stil. Komplettera med vad som helst av Lars Von Trier, helst Riket eller Riket 2 så har du en dansk helkväll som inte går av för hackor!
sgtpepper skrev:
(synd bara att filmerna är så jävla dåliga)
Nä, det gick en rolig/skum/våldsam dansk film för någon månad sedan om några rånare om startade restaurang eller liknande. Jag såg tyvärr inte hela men det jag såg var bra.
Norska hörs också rätt ofta, igår såg jag en bra norsk polisthriller på SVT.
Jag tycker det är kul med lite annat än bara amerikanska filmer, det är uppfriskande.
Jag sa inte att danska filmer är dåliga, jag menade att de som visades nu på ettan & fyran är kassa. Jag gillar själv Thomas Vinterberg (regissör till Festen, Hjälten m.fl.), filmerna Pusher, Bleeder, Blinkande Lyktor, I kina käkar dom hundar m.fl.
Jag gillar berättandet i dogma, men jag tycker inte de behöver skaka kameran så in i hela fridens bara för att manifestet säger "handkamera"...
Norskar däremot är fruktansvärt kassa, och då menar jag totalt sett. ;)
Norskar däremot är fruktansvärt kassa, och då menar jag totalt sett
Elling skulle väl då vara undantaget som bekräftar regeln.
För att ta en annan as-bra dansk film, så är det krav på att åtminstonne en gång ha sett "Italienska för nybörjare".
Ekström...
3:an och 5:an verkar dock inte ha insjuknat i detta
3:an och 5:an har insjuknat i så mycket annat skit.
EBOLA!