AAxelMedlem sedan aug. 20004 638 inlägg *lyckades att inte läsa eriks meddelande* ;)
Bendro: Jag är inte alls uppväxt med Star Wars och såg de äldre filmerna först nu när de gick på TV. Ettan såg jag lite efter premiären med några kompisar. Visst är det så att de äldre filmerna är bättre, men jag skulle vilja påstå att inte ens de är särskilt bra. Jag söker efter en liten smula realism i filmer och inte bara förutsägbara vinster av de goda.
Och en motsättning som finns i alla filmer: Den onda kejsaren har en bra poäng när han snackar om att om man låter hatet styra och använder ondskans metoder kommer man över till den mörka sidan. Hela filmen går egentligen ut på att båda sidor använder ondskefulla metoder, men de verkar på något sätt mindre ondskefulla i de "godas" händer på grund av filmens vinkling. Egentligen är det den onda sidan som har vunnit för länge sen enligt den teori de framför i filmerna men inte lyckas leva upp till.
Det här gällde förresten alla StarWarsfilmer och inte bara tvåan.. ;)
GeinMedlem sedan sep. 20005 700 inlägg
Ursprungligen av Axel Hela filmen går egentligen ut på att båda sidor använder ondskefulla metoder, men de verkar på något sätt mindre ondskefulla i de "godas" händer på grund av filmens vinkling.
det där e väl inte hela sanningen? Det beror nog på när och hur man använder krafterna... en Jedi använder bara sina förmågor till försvar t.ex.
IIngridMedlem sedan dec. 19997 740 inlägg Usch vilken bra signatur du har! :-)
JJonMedlem sedan juli 20011 304 inlägg Jag tycker att den var bra. Kul att se Yoda äga fulingar :)
Tror inte att nån film någonsin kan bli sim sw 4-6. Tror att det har att göra med det som nån sa tidigare, att man var typ 10 och fick se sitt livs första sci-fi film.
Gissar att det är därföm man numera föredrar sci-fi framför alla andra genrer ;)
Fast om man tänker så här då:
Hade inte sw 1 och 4-6 funnits och man fick se sw 2 nu skulle jag nog i alla fall tycka att det är en av de tuffaste filmer man sett...
BBenganMedlem sedan juni 2000690 inlägg Har inte sett mer än några snuttar av SW2 än men SW1 sög nåt fruktansvärt jämfört med de äldre filmerna.
Charmen i de gamla filmerna var helt som bortblåst och allt kändes sterilt och töntigt på nåt vis...
Men en sak reagerade jag på av de korta snuttar jag sett av SW2... Scenen där de flyger genom en stad är fruktansvärt lik Det Femte Elementet! DET är en cool film ;)
HHallgrenMedlem sedan dec. 19991 606 inlägg Gillade den skarpt men hade man tagit bort sceenerna med det så kallade "grovhånglande" ( ;) ) så hade den varit bättre. :)
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej ! Va f**n ........ :l :( *snyft* vad har hänt med starwars, den j*vla filmen var ju mer en "normal" rymd action krigsfilm från hollywood än en starwars saga jaja.. det var bättre förr eller som i det här fallet framtiden ;)
AAlpha IIMedlem sedan maj 20002 993 inlägg den var ju skit bra ju!! :D
däremot suger de gamla sw filmerna.... skit drygt med en hårig apa som springer runt o tjuter hela tiden x(
:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inläggDissar du Chewbacca? Nä nu jävl... ;)
Jag kommer nog att gilla den när jag ser den.
Dessutom gillar jag Star Wars i övrigt och så har jag läst mycket av det s.k. Expanded Universe, finns några jäkligt bra böcker där, speciellt Thrawn Triologin som innehöll världens bästa "Bad Guy", Grand Admiral Thrawn, ahhh, han var cool §e.
Det ska bli spännade när 3:an kommer o se hur de väver ihopp berättelsern...
EerkaMedlem sedan dec. 19996 522 inlägg Det är väll inte så svårt att fatta Stoffe, finns inte så många sätt. Har du tänkt på att det är ett släktdrag att få avhuggna armar ?
EerreMedlem sedan maj 20001 215 inlägg
Det enda jag var forvanad over var nar Yoda (stavning?) haltade in med sin kapp, slogs som galen med otrolig rorlighet, och sedan knagglade ut med sin kapp igen. Hur gick det till?
Käppen är ju bara en bluff för att han ska få bidrag från Republiken och slippa städa Jedirummet! :e ;)