Prova http://tvprogram.nu/
www.tv.nu
21 svar · 774 visningar · startad av Erik Juhlin
Bara för att en film är gammal så behöver den inte vara dålig. Kan ofta vara tvärtom. Många av mina favoritfilmer är gamla...
Gudfadern, 1972
Deer Hunter, 1978
Scarface, 1983
Det är min personliga åsikt.
Inga filmer från "den tiden" håller samma klass som de idag...
Tack Hazze! :)
Har letat efter filmen där jag hyr film, men de har inte haft den. Får ta o köpa den tror jag.
Tänkt köpa den + de två första filmerna jag nämnde i mitt tidigare inlägg. :)
Jag kan inte se att skådespelarna var sämre då. Det var inte heller sämre storys.
Det kanske inte var lika häftiga effekter eller filmat med grymmaste high-tech grejerna, men det är inte sånt jag kollar på främst.
Jag skulle nog vilja säga att allt blivit bättre. Dock kanske minimalt i vissa fall. Skulle tro att konkurransen är större, och alla detaljer i filmerna idag gör dem bättre
Det är min personliga åsikt.
Inga filmer från "den tiden" håller samma klass som de idag...
Har du sett starwars,2001 a space oddessy,the shining osv
Om du menar effekter och sånt så har du rätt men tekniken går ju framåt
Ja, men skådespelarna, manuskript och allt runtomkring måste väl ha blivit bättre på 25 år?!
Ruskigt konstigt annars...
Det känns faktiskt som att väldigt mycket idag är upprepande. Inte så mycket nytt...
Ursprungligen av Ekström **Ja, men skådespelarna, manuskript och allt runtomkring måste väl ha blivit bättre på 25 år?!
Ruskigt konstigt annars...**
Jag tycker skådespelarna var lika bra då som nu, Robert De Niro har ex. alltid varit otroligt duktig i mitt tycke. Om du syftar på manus är det naturligt med en viss förändring av struktur och innehåll,
Allt runt omkring? Det finns ganska mycket runt omkring ;)
Tja, filmemulsionerna har blivit bättre sedan för 25 år sedan och det gör ju att vi får en bättre bild, högfrekventa ljudsystem m.m.
Annars är det ingen skillnad på tillvägagångssättet för att göra en film då som nu, det enda som skiljer är åldern och tekniken, vilket inte är avgörande för om en film blir bra eller inte...
[r] Sedan kan man ju inte undgå att man bildar ett annat intresse genom åren - både som filmpublik och filmskapare.
En annan väldigt bra äldre film är Slapshot!
Apocalypse Now.
Valfri film av Kubrick.
Casablanca! :)