Black russian: Vodka, Kalhua
White russian: Vodka, Kalhua, mjölk
Blanda en IrishCoffie men ta Cointreau isf. Whisky. Kanongott, smakar som "apelsinchoklad" :)
Blandar du Bowmore med annat än en skvätt vatten vill jag inte prata mer med dig ;)
9 svar · 523 visningar · startad av GunnarD
Vad finns det för "goda" drinkar att gör om man har dessa ingredienser:
* Vodka
* Kalhua
* Cointreau
Har äve lite Bowmore men den är ju synd att blanda ut! :-)
Black russian: Vodka, Kalhua
White russian: Vodka, Kalhua, mjölk
Blanda en IrishCoffie men ta Cointreau isf. Whisky. Kanongott, smakar som "apelsinchoklad" :)
Blandar du Bowmore med annat än en skvätt vatten vill jag inte prata mer med dig ;)
Ursprungligen av Nicrosoft Blandar du Bowmore med annat än en skvätt vatten vill jag inte prata mer med dig ;)
Kan inte göra annat än hålla med, fast helst utan vatten med om jag får bestämma. ;)
Både svart och vit russian har jag provat, däremot göra en "irish coffe" med Cointreau skall jag testa.
Angående Bowmore, håller fullständigt med, skall icke blandas med något annat än lite vatten. :birp
Jag drack 18 white russian på 3 dagar... Det är inte gott längre... :(
Här verkar det snackas om drinkar.. tänkte jag skulle passa på att ställe en liten fråga här då...
Jag fyller snart 18 och får ju då gå in på krogen och sånt. Det jag undrar är: Vilken drink passar mig bäst? Jag är ju rätt så ny egentligen på det här. Jag brukar dricka nån drink då och då, men inte alltför ofta och har ju aldrig beställt nån i baren och så...
De drinkar jag druckit är mest egna drinkar, d v s har mixat och blandat lite hit o dit.
De jag har frågat, säger att de tycker mest om Sex on the beach. Vad tycker ni??
Vilken drink passar mig bäst?
Det beror helt och hållet på vad man har för smak. Jag gillar inte söta slibbiga drinkar utan föredrar en rökig whisky. En god drink är i alla fall "Lennart" :) Päronkonjak, lite lime (tror jag) och sockerdricka (eller 7up).
Okkido: Bara 18? :e Jag har väl hinkat i mig ett par liter i helgen - mest beroende på att jag drack det ur pet-flaska... ;)
Om man tröttnat på WR kan man med fördel toppa med en skvätt Dooley's efter att man blandad och skakat den - det blir en lite rundare smak på den som funkar alldeles utmärkt!
Kitti: Japp, en Lennart är päronkonjak, lime (ur flaska, men garneras också med en limeskiva) och fruktsoda.
Men om du gillar lime borde vodka lime, caprihnia (eller hur fan det stavas, "kaprinja" uttalas det iaf) eller något ditåt passa dig. :)