webForumDet fria alternativet

Titanic...

Film & TV

19 svar · 581 visningar · startad av Kitti

Medlem sedan apr. 20021 899 inlägg
Frågan#1

Idag är det 90 år sen (riktiga) Titanic sjönk...

Vad tyckte ni förresten om filmen Titanic med Leo DiCaprio och Kate Winslet? Själv tyckte jag den var rätt bra, dock med en hel del tabbar och sånt.. Såg nån sida på nätet som hade skrivit upp dessa...

Ett ex:

Borde inte Jack och Rose har frusit ihjäl i det KALLA vattnet mycket tidigare?

Två:

Någon säger i filmen att han/hon bär kontaktlinser.. Var linserna uppfunna vid det laget?

:OO :OO

Medlem sedan juli 20012 450 inlägg

Jag vet en tabbe tilll...
De sa ju att skeppet var osänkbart, men det sjönk ju andå i filmen :OO

Haha...

Den var bra!

:e

Medlem sedan maj 20002 597 inlägg

Den filmen har långt över 100 tabbar... såna klantiga tabbar som att en man öppnar dörren, nästan scen så är man inne i det rummet å så öppnas dörren åt andra hållet... såna klantiga saker finns över allt i hela filmen... men jag tycker det en bra för det, inget man lägger märke till om man inte letar fel :h

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

rättelse

April 14, 1912, 11:40 PM

Kitti, jag måste få upplysa dig om att det faktiskt inte var den 12:e april utan den 14:e. Dvs, på söndag. :OO

Som för övrigt är min födelsedag. :o Det känns lite skumt. ;)

Källa för datumet

Red.) Titanic hade bara tre fungerande skorstenar (eller hur det nu var) i filmen ryker alla fyra. Den fjärde var "prydnad". :OO

Oops...

Ah men, okej då.. Sorry!

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

OT lite gran men någon som har sett ´värsting tabben i Anaconda. Scenen där vattenfallet åker uppåt :e

OT eller musikvideon Rush med hon... minns inte.
en porsche välter i slutet och repar upp hela sidan och sen när det välts tillbaka och åker iväg - inte en skråma :)

Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg

Red.) Titanic hade bara tre fungerande skorstenar (eller hur det nu var) i filmen ryker alla fyra. Den fjärde var "prydnad".

Nix, men däremot var den fjärde till för ventilationen.

OT lite gran men någon som har sett ´värsting tabben i Anaconda. Scenen där vattenfallet åker uppåt

Inte för att jag vet var Anaconda är inspelad, men det finns faktiskt ett vattenfall i, jag tror det är Venezuela, som faktiskt rinner uppåt.

Vad gäller filmen Titanic så använder dom bland annat ett vapen som uppfanns först fem år senare. :)

Ursprungligen av Kim Inte för att jag vet var Anaconda är inspelad, men det finns faktiskt ett vattenfall i, jag tror det är Venezuela, som faktiskt rinner uppåt.

Källa? :OO ;)

Medlem sedan maj 20001 215 inlägg

Källa?

Antagligen ligger källan nerströms...

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Scenen där vattenfallet åker uppåt

Skyman > Jag har sett det också. Det är sant, men det kommer mer:

Det roliga med det hela är att de kommer ju i en båt, men i scenen med vattenfallet baklänges och allt, så åker faktiskt båten baklänges också. :e

Det är äkta B-film det. ;)

Medlem sedan mars 20014 214 inlägg

...fast inget går upp mot alla de tabbar som finns i Matrix...

Bara för att nämna två, när dom skjuter i rummet och alla pelare förstörs, så är dom hela igen sekunden efter och när dom tittar ner på gatan den ena sekunde; kollar bort och kollar ner igen: Så är det en hel parad där ;)

Kim> Filmen går alltså baklänges? :stud

Medlem sedan nov. 2001195 inlägg

Kolla J-Park

Scenen när den första dinon bryter sig ut genom stängslet.
Han går bara rätt igenom,
senare blir det ett stup där. :e

Bilen ramlar ner med barnen.

----------------

Några minuter innan detta så ligger en arm på bil taket. (man ser den genom tak luckan)
Senare filmar de ute ifrån bilen då är armen borta. :e

Roligt :)

När jag gick media skola så fick vi sitta och kolla på film bara för att hitta misstag.

Medlem sedan maj 200010 687 inlägg

Har inte sett nån film på Imdb med så många fel.
http://us.imdb.com/Goofs?0120338

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Det finns 135 "fel" inlagda på Titanic på movie-mistakes.com och hamnar då på en andraplats.
Matrix leder på 146. ;)

Ursprungligen av Need När jag gick media skola så fick vi sitta och kolla på film bara för att hitta misstag.

Du är alltså rätt bra på att hitta misstag i filmer??

:e

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Ursprungligen av Kim

Red.) Titanic hade bara tre fungerande skorstenar (eller hur det nu var) i filmen ryker alla fyra. Den fjärde var "prydnad".

Nix, men däremot var den fjärde till för ventilationen.

Jepp, den fjärde var till för ventilation från köket osv, men det är faktiskt ett medvetet fel!

När de gjorde filmen insåg de att gemene man inte kände till att den fjärde (bakersta) skorstenen inte rök lika mycket som de andra, så de valde att köra rök ur alla fyra skorstenarna - trots att det var uppenbart fel för de som vet... :e
Allt enligt en intervju jag läste för några år sen med regissören.

Åh f*n..

Visste att det var "fel" när det rök ur fyra skorstenar, men att det var ett "medvetet fel" visste jag inte...

:)

268 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
136 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
136 ms — ändringar (db)