Sitter och kollar på Jay Leno. Han brukar ju typ ha "Jaywalking" då han frågar en massa grejer som är rätt simpla. Idag var dom på ett universitet och frågade frågor.........alltså är dom verkligen så puckade :q Jag blir alltså helt förbryllad hur dumma svar dom ger........
Å andra sidan har vi våra puckade personer också. Exempelvis en brunett med opererade bröst, som inte reagerade en enda gång hur mycket än Göbbels, svastika, "Arbeit macht frei" och andra supertydliga nazi-referenser sades. Förstår inte hur man kan luras att säga något sådant, det krävs bara en gnutta allmänbildning för att kunna känna igen en enda sak av de som nämndes.
Chainsaw> Helt riktigt. Det var möjligtvis lite väl grymt "skämt" från programmakarnas sida, men jag skrattade faktiskt åt det jag såg. Hon var ju så blåst! :o
Vad tror hon "Treblinka, Class of '45" på tröjan står för?
Ibland brukar jag sysselsatta mig med att fraga jankarna hur manga manniskor som bor i USA. Svaren har varierat fran 3 miljoner till 250 miljarder. Jag tror faktiskt att folk i Sverige har battre koll pa USAs befolning an amerikanarna sjalva har.
Förresten, när collegestudenter i USA skulle peka ut USA på kartan så hade flest pekat ut Ryssland eftersom att Ryssland är större. :e
När min brorsa pluggade i USA hade han bäst resultat på nästan alla Engelska-prov. Trosts att han pluggade med amerikanska studenter.
Han kände också några Österikare där. Amerikanarna brukade fråga dem om det kanns många kängrur där! :e (Austria)
Ursprungligen av Erik Juhlin När min brorsa pluggade i USA hade han bäst resultat på nästan alla Engelska-prov. Trosts att han pluggade med amerikanska studenter.
Känner igen det där! Det var precis likadant för min syster.
Apropå referenser till WW2, jag mötte en amerikan i London. Vi passerade förbi ett monument som var byggt till minne av WW2. Där stod årtalen 1939-1945. Då undrade amerikanen vad det var för något krig. Jag, något förvånad, sa att det var ju WW2. Han svarade att WW2 varade ju bara åren 1941-45, dvs då USA var inblandat. Vad som hände innan var helt ointressant. :)
Det är ju bara att titta på var jänkarna åker när dom ska på utlandssemester... Florida! Platser utanför staterna existerar ju inte i deras värld. :o
Min tysklärare på högstadiet berättade att när hon var i USA så hade hon sagt att hon kom från Sverige så dom undrade då om hon kom från Norge. Hon fick då återigen berätta att hon kom från Sverige - inte Norge. Jänkarn trodde att Norge var huvudstad i Sverige. :e
Vi hade en amerikansk auipair, barnflicka i 2 år ungefär. Hon berättade de sjukaste grejjerna. Saker som att i hennes klass på college fanns folk som inte hade en aning om vem Hitler var, de visste om någon ond tysk som de hade krigat med, he he. Det var ett av de mildraste "okunnighets" fallen hon berättade
275 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e