Jepp, det är fruktansvärt sant, gott folk. Hollowhead, gruppen som är lika elaka som... Tja... Någonting riktigt elakt. En drake kanske, som sprutar eld. Eller kanske en morgonsur riddare med ett giganturiskt tvåhandssvärd, som precis har vaknat klockan fem på morgonen för att tvåhundra mimare håller ett väldigt tyst möte utanför hans fönster.
Vad pratade jag om? Justifan... Jo, vi har alltså spelat in en ny demo nu. Sex ganska jävla elaka låtar, där jag står för elak gitarr och lite lätt vresiga vrål. Bara till att kila in och ladda ner låtarna. Jag rekommenderar låt två, det är en riktig höjdare. En annan höjdare är Dr Pepper och Absolut Kurant, men det är inom spritvärlden det.
Sorry men jag gillade det inte... jag borde göra det men det är nått som jag inte kan sätta fingret på. Gissningsvis så stör sången mig, sångaren passar inte min smak. Det känns dessutom som om ni/han (sångaren) försöker likna Pantera/Phil Anselmo i vissa lägen men inte lyckas. Jag är lessen men så är det :( Sockersöt sång ibland och ibland mera åt dödsmetal hållet det funkar inte i mitt öra. Övergångar som den ca en minut in i Hate, malfuntion gillar jag inte.
Jag lyssnade igenom Reflections, Nevermind the senses och Hate Malfunction.
Tyvärr chainsaw jag använder dig för att kapa er jäms med forknölarna :(
*känner mig som en skit*
Klös:
Sångaren är mer inspirerad av Rob Flynn (Machine head) än gamle gode Phil. Dock är det som du säger: vi växlar rätt så rejält mellan smäckrande rent och total blymangel. Freedom är extrem på det. Dock har vi låtar som är elaka rätt igenom: Don't need you är en sådan, samt några som vi inte hade tid att spela in.
Dock är all kritik välkommen. Så mycket ekala saker som jag har sagt om allt och alla så kan jag gott ta emot lite också. Blir jag ledsen så finns whisky och Guinnes att tillgå. :birp
Blir jag ledsen så finns whisky och Guinnes att tillgå
Är rädd för att du kommer att bli full, jag gillade det inte heller! ;)
Tyckte att det hela kändes passé på nått vis.. Inget nytt i det alls. Kändes dessutom som ni helst vill spela mjukare musik, men inte kan pga en hårdare image eller nått :OO
Tyvärr alltså.. Men häng inte läpp för det, in i replokalen o skriv nya låtar o spela skiten ur er! En vacker dag så kan ni säkert blicka tillbaka på våra sågningar & tycka att vi var totalt dumma i skallen & sågade er trots att era skivor till slut sålde guld & platina.
Jag tycker att ni har ett skönt gitarrsound och sångaren är bra i de hårdare partierna. Eftersom Machine Head är gudalika så kan ju inget band som är inspirerade av dom vara dåliga :)
Men personligen så får ni gärna dra ner lite på tempoväxlingarna mellan blytung gitarr/sång och melodisk mjuksång. Jag tycker att det låter allra bäst i läge "stenhårt" :).
Som enorm lekman inom området så tycker jag att ni spelar tight och bra!
Av de låtar jag lyssnade på så gillade jag Hate, Malfunction bäst. Den var tung och skön.
Jag gillar det, men har hört bättre. Det jag framför allt motsätter mig är sångaren, han är bra på muskliga metalvrål men är betydligt sämre på att hålla tonen när han finsjunger. Lösning: Säg åt karln att skrika hela tiden, även i de lugna partierna. :birp