Joda, farbror Pain är ganska hygglig. Lyssnade på Hypocrisy i början på 90-talet, men nog är Pain bättre.
Mvh,
------------------
Let your body decide
27 svar · 360 visningar · startad av ERR0R
........
Joda, farbror Pain är ganska hygglig. Lyssnade på Hypocrisy i början på 90-talet, men nog är Pain bättre.
Mvh,
------------------
Let your body decide
Har inte hört alltför många låtar, men End of the line är som sagt grym. Helt ok, det jag har hört med andra ord!
------------------
SPiN, bjorne.w@telia.com
Det finns väl några låtar som är helt ok, men överlag så är det lite för dåligt för att jag ska lyssna på det.
Njaee, de är väl lite fjantiga.
De spelar nån j-vla slags disko-hardcore-hårdrock...
------------------
"Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke"
Sjysst musik som orsakar huvudvärk om man lyssnar mer än 5 minuter :p
------------------
Mathias Broman
Goldy med marmelad?
Inte nog med att han är smart, han är cool också
Ännu en "etype"-sångare i raden...
Långt går och monoton sång. Dessutom synt.
Suger!
------------------
/A.S
De spelar nån j-vla slags disko-hardcore-hårdrock...
Fel.
pain suxxz0r cockz0r
Lunarvarning! :OO
Ännu en "etype"-sångare i raden...
Långt går och monoton sång.
Fel igen.
Jag tycker att Pain är en av de bästa svenska artisterna inom den typen av gengre just nu. Nog att hypocrisy var kanon, så är Pain faktiskt bättre.
Favoritlåtar är Shut your Mouth på nya albumet, She whipped på Rebirth och Save Me på det nya; Nothing Remains The Same.
Låten Save Me med Pain var förresten soundtrack till filmen "Sleepwalker". Lyssna på den så förstår ni varför.
Jag tror folk skall lyssna lite mer på musiken och försöka förstå vad som egentligen gör den, och varför folk tycker om den. I dagsläget får alla skeptiska personer hjärtflimmer så fort de råkar höra ett dubbeltramp eller ett aningen distat riff. Dålig stil. :l
------------------
Jag gillar chokladblå himmel.
Dålig stil?
Jag hade en kompis som diggade honom så jag har nog allt hört den skivan.
Och den suger fortfarande. Men det beror ju på att jag inte helt och hållet diggar den stilen, han är säkert jätteduktig på den han kan och tycker... men det är ju Britney också...
Jag tror folk skall lyssna lite mer på musiken och försöka förstå vad som egentligen gör den, och varför folk tycker om den.
Menar du att man ska lyssna på den för att förstå varför folk tycker om det?
Jag har lyssnat på det och kan inte förstå varför folk kan tycka om det.
Om jag endast fick lyssna på rysk folkmusik så kanske jag skulle förstå varför folk kan tycka om Pain.
------------------
/A.S
men det är ju Britney också...
Är det inte lite skillnad på dem, då Britta är en liten fjortis som för det första inte skriver en enda låt själv och som med sitt oskuldsfulla framträdande skall vara förebild för den yngre massan tjejer (för det är hon ju) och som djupt och vitt predikade om sin "oskuld"? Dålig parallell.
Innan jag svarar på ditt andra påstående, vad lyssnar du själv på då?
[red.]Jag ångrade mig:
Menar du att man ska lyssna på den för att förstå varför folk tycker om det?
Ja. Hur förstår du musik om du inte vet varför du gillar det?
------------------
[Redigerat av OveRRidE den 05 feb 2002]
Ja det var kanske en dålig paralell. Men du kanske ändå förstår vad jag menar? Bara för att de gör det som de gillar och gör det bra, betyder det ju inte att det är bra i mina öron.
Vad jag lyssnar på? Mest U2, Toto, Steely Dan och annan sjuttiotalsrock.
Du får nog ändra på din fråga, jag fattar det inte. Förstå och gilla är svårt att kominera... :l :)
------------------
/A.S
Mest U2, Toto, Steely Dan och annan sjuttiotalsrock
Jag misstänkte det. ;)
[redigering]
Jag lyssnar på U2 också, not to worry.[/redigering]
Som sagt så många gånger innan, att ha en viss smak är något man inte rår för, men det jag försöker komma fram till är följande:
Om man lyssnar på en viss typ av musik innebär det att man gillar ett visst inslag i den, det kan vara allt från hela gengre:n till kanske bara det där speciella sättet som bara viss Seattle-rock:s gitarrer låter på.
Jag, vill jag tillägga, har en mycket bred musiksmak, då jag lyssnar på i stort sett allt. Jag tänker inte skapa några listor på vilka jag inte lyssnar på, för alla band har nämligen gjort bra låtar nån gån. Iallfall alla seriösa, om man vänder det så. Därför tycker jag att vissa personer ger för lite av sig själva när de lyssnar på musiken, att folk blir rädda för en långhårig, reslig kille med jailhouse-tattoos som råkar spela lite hårdare musik än vad de är vana vid, eller att nåt tyskt-techno/trance/dance-geni står spelar in en video som drar in miljoner gång på gång.
Öppna sinnena, säger jag. Hittar jag en låt som är bra, en enda låt som jag finner känsla i (för det är det jag letar efter) så köpar jag bannemig hela skivan och lyssnar igenom den. *kostsamt* :OO
Åter till ämnet; varför förstå musik? Man hör det man vill, min mamma till exempel tyckte inte om att jag spelade viss musik när jag bodde hemma. Men det enda hon hörde, var det som hon ansåg dåligt. Inte resten. Om det råkade vara någon som höjde rösten och skrek (vilket inte är ovanligt ur min stereo) hörde hon det, om det var en mycket ljudlig basgång, då var det bara den som hördes osv osv.
Helheten är viktig, och jag har många gånger funderat på vem som egentligen gjorde den första covern av en låt. Det är ett genialiskt sätt att överföra musik över gengre-gränserna.
Visst, i dagsläget finns det diverse misstag inom den här delen, taffliga DJ:s som rippar det mesta och gör disco-dänga av det, men då känns det mest som fantasibrist. :l
Nä.. äkta, seriösa covers.
Slutligen: Jag hade aldrig lyssnat på så mycket musik ifall jag inte hade slagit mig själv på kinden och sagt "Nu lyssnar du fasen igenom det här, för det kan vara bra." Och en bra skiva vill man ju inte missa, eller hur? :q
Nu känns det som om detta inlägg inte riktigt svarade på din fråga, men det satte ett fotspår som visar min ståndpunkt i sakfrågan iallafall. :)
------------------
[Redigerat av OveRRidE den 05 feb 2002]
<--- har sett skymans skivsamling! Han är inte ett litet fan av Steely Dan - killen är en fanatisk samlare! :o :e
Berätta på du bara...
Jag kan ju tillägga att jag lyssnar mest på dessa jag nämde...
Men synt, det går bara inte för sig... Du blir väl inte leden i ögat för det? ;)
Ska du lyssna på bra covers, köp/låna/stjäl Dream Theaters skiva "Changes of Season". De kör lite Queen, Genesis och Led om jag inte minns fel. :)
------------------
/A.S
Lunarvarning!
gaaahahahahahaaaahaaha, mmm lr hur
1337 is not a language. it's a state of mind ;)
r.
blev så nyfiken så ja kände mig tvungen att lunarisera...
PaiN zuger *** *skrattar*
^^-Lunarvarning!
r2.
intressant, såg nu också att wF censurerar ***. :e
------------------
All Your Base Are Belong To Us
[Redigerat av herq den 06 feb 2002]
Säga vad man vill om Pain, men nog är deras senaste video tuff alltid. :)