webForumDet fria alternativet

Kopieringsskydda ospelbar CD...

Webbhotell & domäner

6 svar · 174 visningar · startad av Vide

Medlem sedan dec. 19998 577 inlägg
Frågan#1

Detta blir ju bara märkligare och märkligare:
http://nyheter.idg.se/display.asp?ID=011218-CS26

Kolla kommentarerna... ;)

------------------
Mostly Harmless

Medlem sedan dec. 19995 874 inlägg

I Europa säljs det fler blanka cd än inspelade cd.

På min arbetsplats köper vi fler blanka papper till skrivare och fax än vad vi köper tryckta papper i form av böcker och tidningar.

Det slår mig nu att vi uppenbarligen måste ägna oss åt en massiv piratkopiering av böcker. Konstigt att jag aldrig märkt något av det...

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Vi har varit inne på detta lite i IT-juridik för ett tag sen, men där kom vi ingen vart. Bättre fart nu? ;)

------------------
Pengar är inte allt - säger de som har

Medlem sedan dec. 19998 577 inlägg

Skivbolagen måste ju fatta varför dom inte säljer skivor (eller så många som dom vill). Med detta så kommer iaf inte jag att köpa skivor om jag vet att det finns ett kopieringsskydd, jag vägrar att köpa en ny CD för att den inte kan spelas på min gamla häck, och självklart vill jag ju kunna spela skivan på datorn när jag inte har en stereo i närheten.

Nu kommer försäljningen att sjunka p.g.a detta, och dom som drabbas är ju bara dom som ärligen köper sina skivor, dom som vill kopiera kommer fortsätta göra det oavsätt hur mycket skivbolagen lägger ned på kopieringsskydd.

*Suck*

------------------
Mostly Harmless

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Huu, näst efter bankdirektörer så är nog skivbolagsdirektörer det jag avskyr mest här i världen..

Iofs är ju ingen skada skedd, ännu så länge så är det ju bara skivor med riktig pissmusik som dom förstör med sina "kopieringsskydd", förutom då möjligtvis musiken till The Fast & The Furious som jag har för mig var rätt så röjig, bortsett från det så får dom gärna kopieringsskydda bort allt vad Michael Jacksson, Natalie Imbruglia och diverse pojkgrupper heter, det är bara positivt! :e

------------------
det finns ingen.info tillgänglig.

"inside every human being there's an american trying to get out".

Medlem sedan juli 20011 222 inlägg

I Europa säljs det fler blanka cd än inspelade cd.

hmm undrar fall de gått efter försäljningssiffror för de cdr skivor avsedda endast för ljud eller rent generellt för cdr. är det generellt så finns det inget som säger att alla de skivorna som säljs går til musik, även om vissa bolag vill tro det :e

för övrigt rent löjligt med kopieringsskydd. kommer ihåg när kopieringsskydd introducerades med släppet av något need for speed spel och det sades att det var omöjligt att kopiera. Dröjde väl nån vecka så var det full möjligt ändå :e

------------------
*GaBlimp*
www.spelbasen.net

vissler/yobiko

Medlem sedan maj 2001216 inlägg

Precis, för varje kopieringsskydd skivbolagen uppfinner så uppfinner "konsumenterna" 5 nya sätt att knäcka det. Så länge man kan bygga dom så går dom att plocka isär!

------------------
Jag tänker, alltså finns jag

249 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
119 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)