Oh brother-tracket är klockrent.
Andra suveräna soundtracks är Braveheart, Pulp Fiction och inte minst Blues Brothers.
Mvh,
------------------
All your base are belong to me.
13 svar · 178 visningar · startad av mrblonde
Vilken film musik gillar ni?
Det känns på något sätt som om film musik är helt bortglömt. Och jag menar nu inte bara stämningsfulla bakrundsstråkar man kan köpa på skiva, jag menar mest de album som man kan köpa till til filmer nuförtiden. Fulla med en massa olika artister som gjort special skrivna låtar till filmen (och såklart gamla klassiker).
Själv måste jag säga att O brother where art thou skivan och Office Space är två av de bättre jag hört på senare tid. JAg vet att office space är ett par år gammal som film, men jag hörde skivan först för ett par dagar sedan.
Vad gillar ni?
------------------
National Blonde Day!
Alle ihre Basis ist uns gehört.
Oh brother-tracket är klockrent.
Andra suveräna soundtracks är Braveheart, Pulp Fiction och inte minst Blues Brothers.
Mvh,
------------------
-Million Dollar Hotel
-Jackie Brown
-Dum & Dummare
-Godzilla, faktiskt...
Samtliga mycket fin bra skivor!!! :)
------------------
with love - arwid
Blues brother såklart! Glömde jag, Pulp Fiction känn sså sönderspelad att jag kan inte lyssna på den skivan längre.
Vad iehåller Bravehart skivan för nått då?
Btw, många av mina vänner håller bladerunner soundtracker högt, själv är jag mer tveksam, gillar inte moodmusic så våldsamt..
------------------
National Blonde Day!
Braveheartskivan är helt fantastisk. Det är stämningsfull orkestermusik, och jag antar att den skall låta tidsenlig. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det. Om jag inte minns helt fel är det James Horner som ligger bakom det hele, och Londons symfoniorkester som framför.
Jag har sällan varit så nöjd med ett skivköp som när jag köpte denna. Ett av världens bästa soundtrack, en av världshistoriens absolut bästa filmer.
Du har sett filmen antar jag?
Mvh,
------------------
Jag har sett filmen, men det var ett tag sen.
(håller dock inte med om att det skulle vara världens bästa film, men den har sina stunder)
------------------
National Blonde Day!
"Out of sight" är suverän, David Holmes!!
"Jackie Brown" är kanon likaså!!
------------------
======goldy=======
<A HREF="http://www.go.to/theshakedowns" TARGET=_blank>db<---BURNER--->db</A>
Star Wars filmerna har världens bästa musik. komponerade av John Williams. Han klår mozart och alla de andra med hästlängder. Helt underbart. :)
------------------
Varför är bollar runda?
www.spelbasen.net
vissler
visslaren: Givetvis!!
Hur i hela fridens namn kunde jag glömma det???
------------------
www.motorforum.nu - En vacker oas fylld av blommor!
Lord of the ringes, E.T, Toystory (Randy Newman är KUNG!) och The Rocketeer måste jag säga..
jepp.
ps: min bror har ett signerat foto av john williams. respekt!
------------------
Bara därför jag är lat.
[Redigerat av Sannah den 23 nov 2001]