Slog på baren ( :x) och såg hur korkade medlemmarna var.
Robban fick läxa upp allihopa om varför saker är som de är.
Jokkmokk: "Solen snurrar runt jorden"
Jokkmokk: "Solen kommer längre från jorden" (angående varför vi har vinter)
En tjej: "Efter höst kommer vinter" (angående varför vi har vinter)
Jokkmokk: "Öhhh..." (svar på frågan "Hur många hela varv snurrar jorden på ett år?")
Jokkmokk: "Solen snurrar runt jorden"
Det tar förstås emot att försvara en norrlänning, men relativt sett kan solen faktiskt snurra runt jorden. Eftersom det inte finns några fasta punkter i universum kan man lugnt säga att hela skapelsen snurrar kring mig :e
------------------ You can be a coward for a few minutes, or dead forever. /Rincewind
I ett avsnitt av "Vem vill bli miljonär" var det några som inte visste att huvudstaden i Afghanistan heter Kabul, och det efter två månaders oavbruten nyhetsrapportering därifrån. Det tycker jag är värre eftersom de som ställer upp i det programmet, åtminstone själva anser att de är allmänbildade.
Ja, just det... ;) lätt att få hjärnsläpp i TV-soffan också då eller? Det var väl därför som du inte visste att Höga Visan hörde hemma i Bibeln och inte Långa Versen... §e :e
UlfT> antingen så läste du inte hela mitt inlägg eller så är du bara lite småkorkad... :e eller så har du helt enkelt missat att goldy o jag bor ihop just nu och därför visste jag att goldy sagt så när vi kollade på "Vem vill bli miljonär" förra gången :)
Ganska kul tyckte jag och fnissade högt till goldys förtret :e
Jag tycker viss kunskap om olika religioner och dess innehåll hör till allmänbildningen. Vi lever i ett väst kristet land. Lite skit ska man allt kunnat ha snappat upp.
Själv är jag rätt bra på det eftersom vi hade en småländsk tokkristen fanatiskt fröken 1:an - 3:an som tvingade oss till kristna julspel och bibelarbeten, samt be bordsbön innan skolmaten. Tycker sådana fröknar borde förbjudas. Vadå religionsfrihet..
------------------
Real mad hiphop flavaz kickin' it right from tha street without no FEAR, Yo !
Själv är jag rätt bra på det eftersom vi hade en småländsk tokkristen fanatiskt fröken 1:an - 3:an som tvingade oss till kristna julspel och bibelarbeten, samt be bordsbön innan skolmaten. Tycker sådana fröknar borde förbjudas.
Förbjudas verkar lite onödigt. Jag har för mig att Livets Ord har någon friskola där sådana fröknar kan förvaras på betryggande avstånd från oss andra ;)
Fråga Per här på webforum, han har haft henne oxå...skadad för livet..kan sjunga massa kristna julsånger som bara ploppar upp helt plötsligt trots att jag inte vill gå och sjunga på ett litet barn är fött..
Gud som signar liten sparvel, signa maten nuuuuu.aaaaamen..
------------------
Real mad hiphop flavaz kickin' it right from tha street without no FEAR, Yo !
258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849