BOB HUND är helt klart världens bästa band! Deras spelning igår på KALAS var magisk, helt fantastiskt band! Såg BOB HUND första gången 91 på Lundsnation, redan då var deras närvaro explosiv. K.B var mitt andra möte med BOB HUND, bara en månad sen typ, helt suveränt så klart!! MEN det bästa BOB har gjort var gårdagens KALAS spelning i folkets park.
MAGI BOB, MAGI!!!
Jupp Jupp Jupp. Måste säga att Gpldy-killen har bra musiksmak. Bob hund är kung! Tyvärr kan jag inte´se kalas :( [Vill ju se Soundtrack of Winnerbäck också!!]
------------------
Ni har borrat små hål. Försöker ta mina tankar.
Men Jag har pratat med Elvis och rört vid hans hår.
------------------ Daniel Mott
________________ War Is Peace. Ignorance Is Strength. Freedom Is Slavery.
1984, George Orwell
[: E-posta gärna. :] Hur skulle du rösta om det varit EU-val idag?
Jo bob hund är fruktat bra live....börjar dock tröttna på deras typ av musik. har dyrkat dem i ett par år nu, har alla deras skivor..Men de händer att de åker på då och då :e
@nders tar upp problematiken med musikens att inte gilla och att gilla. För lyssnar man tillräckligt mycket på en skiva så kommer man att lära sig låtarna, vilka tongångar, vilka texter vilka fill o.s.v. Och på så sätt kommer man också mycket närmare skivan och börjar tycka om den (för att man kan den). Därmed inte sagt att man inte kan tycka om skivan från första början. :)
------------------ Vide rox = new Vide();
rox.learn("C#"); webeye.nu
The Hives har jag sett live, när de var förband åt Hellacopters på Kåren i höstas...
Kan säga att jag lyssnade på en låt var av bägge banden, resten av kvällen stod jag i baren och snackade en kopiöst massa skit - som vanligt. ;)
------------------ It's better to burn out than to fade away! There can be only one!
Dra på trissor! Finns det folk som gillar det där skramlet? En skåning som har noll sångröst, bandmedlemmar som förmodlingen inte har lärt sig mer än max 5-6 ackord, plus en massa skit till musik. Om det nu ens kan kallas musik.
Jag kan bara säga att Dream Theater eller Toto är det grymmaste jag har sett live. Toto har en otrolig förmåga att fängsla alla med sina otroliga harmonier, Dream Theater använder sjukt tekniska saker som kombineras med harmoniska melodier, vilka till slut bildar något av det grymmaste jag har hört.
Jag förgyllde just min kväll med att se en konsertvideo med videoljudet ut genom stereon... Ahh... :h
Det är femton år sedan konserten ägde rum - jag skulle fortfarande vilja vara i publiken! Fyra musiker på scen som behandlar sina instrument som man ska - de spelade på dem! ;)
Den största scenen som någonsin byggts på Wembley - Queen, The Magic Tour 1986! :D
------------------ It's better to burn out than to fade away! There can be only one!
275 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e