G goldy Medlem sedan apr. 2001 3 689 inlägg Frågan 4 sep. 2001 18:42 #1 Mitt ljud i högtalarna lägger av ibland, till hälften c:a!? Allså datorn, högtalarna till datorn! Det var ju så längesedan detta hände :( Vad är detta?????
------------------
==goldy==
_________
Brimba Medlem sedan dec. 1999 5 874 inlägg Förklara lite mer??
Bör flyttas till PC
------------------
Mvh
Patrik aka Brimba
<A HREF="http://www.brimba.nu/default.asp?oPID=poll&PollID=19 " TARGET=_blank>Skulle du äta på restaurang, om det var rökförbud?
</A>Varför blir mina isbitar inte lika klara som i reklamen?
G goldy Medlem sedan apr. 2001 3 689 inlägg Ja, jag spelar musik och så helt plötsligt så blir volymen svagare, eller högre för den delen om jag varit tvungen till att höja just för att volymen gått ner :(
Hjälp!!
Flytta till pc då?
------------------
==goldy==
_________
E erka Medlem sedan dec. 1999 6 522 inlägg Varsebildning ?
------------------
Real mad hiphop flavaz kickin' it right from tha street without no FEAR, Yo !
G goldy Medlem sedan apr. 2001 3 689 inlägg Varsebildning, vad är det?
------------------
==goldy==
_________
Dåliga högtalare?
------------------
"If God had wanted you to wear earrings, he'd have made you a girl." - Alabama Governor Don Siegelman :e
G goldy Medlem sedan apr. 2001 3 689 inlägg Nä, hur bra som helst faktiskt!! Man kan undra vad det är för fel?? :(
------------------
==goldy==
_________
prova med att installera om ljudkortet. det kan hjälpa ibland mot diverse ljudrelaterade fel.
------------------
Naturligtvis var det många som upptäckte Amerika innan Columbus. Men de lyckades alltid tysta ner det hela. - Oscar Wilde
www.spelbasen.net
visslaren a.k.a. noijja
A Axel Medlem sedan aug. 2000 4 638 inlägg glapp?
------------------
Axel Veibäck - AxelWeb - axel@axelweb.nu
Well of course I'd like to sit around and chat.
Well of course I'd like to stay and chew the fat.
G Gustav Medlem sedan jan. 2000 1 932 inlägg Koppla ur allt och sätt tillbaka det igen...*brukar funka*
Annars tycker jag att det låter som något slags överslagsskydd i förstärkaren...
Jag tror att det är ett dragspelsfilter :e Sluta lyssna på dragspel så löser det sig...
------------------
// Niklas
"There is no guarantee that this message has been read or understood."
S Sannah Medlem sedan dec. 2000 2 147 inlägg ...Det är bara att sparka lite på dom ;)
------------------
Last week I bought a personality
G goldy Medlem sedan apr. 2001 3 689 inlägg Kan det vara att mitt ljudkort inte orkar dra både stereo och tillhörande högtalare/booster??
Hjälp....
------------------
========goldy =========
<A HREF="http://www.go.to/theshakedowns " TARGET=_blank>HEAVY METAL IN THE NIGHT </A>
Bire Medlem sedan dec. 1999 19 074 inlägg Du kopplar väl i rimlighetens namn in tåtarna från ljudkortet på en lågnivåingång i stereon hoppas jag?
Mig veterligt finns det inte mycket till förstärkare i ett ljudkort ;)
G goldy Medlem sedan apr. 2001 3 689 inlägg lågnivåingång?? Kallas??
------------------
========goldy =========
<A HREF="http://www.go.to/theshakedowns " TARGET=_blank>HEAVY METAL IN THE NIGHT </A>
Bire Medlem sedan dec. 1999 19 074 inlägg Bra exempel på lågnivåingångar är ex: ingången för cd eller dat...
*Trodde i min enfald att musiker hade koll på sånt ;) *
Ahh.. Ok. Du var ju trummis! :e
G goldy Medlem sedan apr. 2001 3 689 inlägg
Ahh.. Ok. Du var ju trummis!
Just det, vi trummisar har aldrig tid att hålla på med sådant, måste hela tiden mecka med vårt förstår du!!
ext/md är det ok?
------------------
========goldy =========
[Redigerat av goldy den 18 sep 2001]
Bire Medlem sedan dec. 1999 19 074 inlägg ext/md "luktar" lågnivå..
G Gustav Medlem sedan jan. 2000 1 932 inlägg Ja, det är lågnivå!
Men... Det är väl inte så att du kopplar in några stora högtalare rakt från "SPK" (speaker) på ljudkortet utan nån förstärkning på vägen?
Gör du det så är det ju inte svårt att gissa vad som är fel... :e