webForumDet fria alternativet

Ett riktigt fynd!

Musik

5 svar · 232 visningar · startad av Sannah

Medlem sedan dec. 20002 147 inlägg
Frågan#1

Surfade runt på Popwire idag, och hittade denna underbara artist:
Jojje Hallberg
( http://www.popwire.com/index.php?pageType=artist&artistID=00000774 )

...Laddade ner låtarna, njöt, funderade i 2min och beställde skivan billigt (80kr) och får den snart på posten! :D

Nu är jag äckligt alternative också :e

------------------
”Living is easy with eyes closed misunderstanding all you see.”
John Lennon, Strawberry Fields Forever

Medlem sedan okt. 20005 273 inlägg

jojje...bara namnet..*laddar ner*

------------------
I like ¼ £ whith cheese

Medlem sedan aug. 20003 742 inlägg

Sannah din typ... ;)

Nu har jag lyssnat på Suits me fine i en halvtimme.
Det står på sidan att han har sina musikaliska rötter från Elliot Smith och Ben Harper bl.a. Men i den låten så är hans röst en kopia av Neil Young modell 80-tal, och låten skulle utan tvekan platsa på t.ex. "On The Beach".

Nu orkar jag inte bläddra igenom mina Young vinylisar för att hitta vilken låt som den påminner om.

På tal om vinyl! Har jag förresten berättat om när jag köpte en ny nål till min skivspelare.(innan cd-spelarna gjorde sitt intåg)

Jag var i valet eller kvalet om jag skulle köpa en ny pickup eller uppgradera min befintliga d.v.s. köpa en bättre nål till den.

Efter flera timmars provlyssning bestämde jag mig för att köpa en ny nål istället för helt ny pickup, den kostade "då" ca 1000 pix och jag var djävligt nöjd med ljudet.
På den här pickupen så var det väldigt lätt att byta nål då den satt fast i en hylsa som man på nolltid kunde plocka bort varför jag tog som vana att alltid byta till originalnålen när jag inte lyssnade. Ville ju inte att gumman och ungarna skulle slita ut min fina nål med sina repiga skivor och okänsliga hantering... ;)

En dag när jag skulle sätta på en platta, efter att ha varit ute och rest en vecka, så stod inte nålen på sin plats bredvid spelaren, hmmmm hallå är det någon som sett min nål till skivspelaren???

Näää du får hålla reda på dina prylar själv....förresten har jag damsugit rummet minst två ggr när du varit borta...trots att jag gick igenom innehållet i dammsugarpåsen minst två ggr så var nålen borta, snyft.

Sensmoral! Om jag inte hade varit så rädd om nålen, utan låtit resten av familjen få samma ljudupplevelse, så hade jag haft den kvar!!!!

------------------
//Alian Luxman=the BabelFish
"Love thine enemies...it really pisses them off."

[Redigerat av Luxman den 26 aug 2001]

Medlem sedan feb. 20005 891 inlägg

Det är fan mainstream att vara alternative.

------------------
Nudge, nudge, know what I mean, know what I mean?

Medlem sedan dec. 20002 147 inlägg

casca, ja visst är det tufft? :D

luxman, trevlig historia, något att lära av :)

------------------
Last week I bought a personality

Medlem sedan juli 20011 222 inlägg

lux: egoism lönar sig inte :e

------------------
Baacon och glass hör inte ihop. det är en självklarhet.
www.spelbasen.net

[McMiller is no more...Visslaren is now :) ]

257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
116 ms — ändringar (db)