E erka Medlem sedan dec. 1999 6 522 inlägg Frågan 12 juli 2001 17:01 #1 Vad finns det för svenska vis artister i cornelius typ och vissa tidiga Winnerbäck verk ? någon som kan ge några tips..
------------------
Våga lek med dig själv
S Sannah Medlem sedan dec. 2000 2 147 inlägg en höjdare är Thomas Andersson Wiih (Hur stavas det?)
Har sett honom live, jäkligt bra.
Sen har man ju Fred Åkerström, ingen höjdare som ovan nämnda men det går att lyssna på :)
------------------
Ni har borrat små hål. Försöker ta mina tankar.
Men Jag har pratat med Elvis och rört vid hans hår.
[Redigerat av Sannah den 12 jul 2001]
E erka Medlem sedan dec. 1999 6 522 inlägg fred åkerström å dan berglund är ju bra kom jag på nu.. ;)
------------------
Våga lek med dig själv
L Luxman Medlem sedan aug. 2000 3 742 inlägg Thorstein Bergman, Finn Zetterholm, Ola Magnell kan vara några namn till.
------------------
//Alian Luxman=the BabelFish
"Love thine enemies...it really pisses them off."
E erka Medlem sedan dec. 1999 6 522 inlägg Ola Magnell känner jag igen, vad är det för någon ?
------------------
Våga lek med dig själv
E erka Medlem sedan dec. 1999 6 522 inlägg Tack Rickard, inte visste jag att du kunde vänster skalder ;) Han är förbannat bra, alkohol är underbar likaså hans cover skiva. Han spelar idag på visfestivalen i västervik, min sambos fader är där med båten å ska lyssna på han **muttrar**
------------------
Våga lek med dig själv
Q Q Medlem sedan apr. 2000 2 882 inlägg Cornelis son Jack har följt i sin fars fotspår - inte alls en oäven trubadur! :)
Hm, hur ska man definiera vissångare förresten? Stefan Sundström? Björn Rosenström? :q
------------------
It's better to burn out than to fade away!
There can be only one!
E erka Medlem sedan dec. 1999 6 522 inlägg Jag tänker mer på killar/tjejjer som endast sitter på en stol med en aukustisk gitarr och sjunger. Stefan Sundström är ju mer rock. Hur bra är Jack , några speciella låtar som är undebara kanske.
Jag kom på Lisa Ekdahl, hon är inte bara söt och har en vacker röst hon är ju rätt bra oxå ;)
------------------
Våga lek med dig själv
Brimba Medlem sedan dec. 1999 5 874 inlägg Jakob Hellman :q
------------------
Mvh
Patrik aka Brimba
<A HREF="http://www.brimba.nu/default.asp?oPID=poll&PollID=19 " TARGET=_blank>Skulle du äta på restaurang, om det var rökförbud?
</A>Varför blir mina isbitar inte lika klara som i reklamen?
cyprys Medlem sedan dec. 2000 3 563 inlägg Då har jag en given vinnare.
Lisa Ekdahl.
Har följt henne ända sen "vem vet" kom ut.
Har även en sida om henne. http://www.cyprys.com/ekdahl/
Hon är helt underbar .. ;)
------------------
MVH // Cyprys
Cyprys
Synd att du inte kan köpa en voodoojordglob och sedan snurra på den fort som fan och skrämma skiten ur alla.
E erka Medlem sedan dec. 1999 6 522 inlägg Jakob Hellman ;) Vad hände med han efter hans underbara första skiva ? såg han släptte nån sammling nu , men det var typ samma som på första skivan
------------------
Våga lek med dig själv
S Sannah Medlem sedan dec. 2000 2 147 inlägg Tror det är en specialutgåva av gammal albumet, fast med ett par nya låtar (Minns jag fel?)
Har tänkt att köpa det, men inte haft råd :)
------------------
*hostar*
Bellman & Taube kanske platsar :q
S Sannah Medlem sedan dec. 2000 2 147 inlägg skywalker: nej absolut inte ;) :p
------------------
C casca Medlem sedan feb. 2000 5 891 inlägg Dan Berglund är min helylle-idol!
Q Q Medlem sedan apr. 2000 2 882 inlägg Jakob Hellman har mycket riktigt släppt en "samling" för några år sedan, det är "..och stora havet" rakt av (säkert remastrad eller nåt) men med ett par extraspår.
De har helt enkelt tagit alla låtar där Jakob Hellman medverkar på något sätt, körar, vevar gitarr eller nåt, och klämt in dem också!
Det skriver han också på konvolutet: alla inspelningar med min röst på... :e
------------------
It's better to burn out than to fade away!
There can be only one!
S skyman Medlem sedan juli 2001 2 450 inlägg Ingen slår Cornelius!
------------------
I love U2.
Brimba Medlem sedan dec. 1999 5 874 inlägg Björn Afzelius :q
------------------
Mvh
Patrik aka Brimba
<A HREF="http://www.brimba.nu/default.asp?oPID=poll&PollID=19 " TARGET=_blank>Skulle du äta på restaurang, om det var rökförbud?
</A>Varför blir mina isbitar inte lika klara som i reklamen?