Jag har bara lyssnat på BBCs radioversion, men det var inget vidare... men det förstörde inte boken på något sätt...
Dock så är det helt anurlunda med bilder, eftersom det är dom man bildat sin fantasi på, så när det kommer något man inte tänkt sig så blir det fel, och man tycker det är dåligt...
------------------ Vide rox = new Vide();
rox.learn("C#"); webeye.nu
Jag skummade igenom lite av boken igen helt nyligen och märkte att Marvin inte alls beskrevs som jag trodde att han hade gjort i början. Det ändrar en hel del.. ;)
------------------ Axel Veibäck - AxelWeb - axel@axelweb.nu Allt som sker, sker.
Allt som när det sker får något annat att ske, får något annat att ske.
Allt som när det sker får samma sak att ske igen, sker igen.
Men gör det inte nödvändigtvis i kronologisk ordning.
Nu kan jag inte uttala mig om just det här fallet, men jag har läst Ciderhusreglerna och tyckte den var riktigt bra. När jag sedan såg filmen blev jag riktigt besviken, inget stämde överrens med hur jag tänkt mig.
Om du tycker böckerna ä riktigt bra tror jag filmen förstör, men kan som sagt inte uttala mig mer exakt om just den serien.
------------------ Daniel Mott
________________ War Is Peace
Ignorance Is Strength
Freedom Is Slavery
1984, George Orwell
nauska: Nä, du har inte sett filmen, möjligtvis en hopklippt version av tv-serien... ;)
En polare har en dubbelvideo med tv-serien på och jag har sett typ de två första avsnitten eller nåt. Eftersom den är gjord i början av 80-talet behöver ni ingen större fantasi för att förstå att "specialeffekterna" inte var speciell speciella på BBC på den tiden - speciellt inte med den budgeten... ;)
Den förstör väl inte direkt böckerna, det är mest underhållande med de patetiska effekterna... :e
------------------
It's software it's hardware, It's heartbeat is time-share
It's midwife's a disk drive, It's sex-life is quantised
It's self perpetuation a parahumanoidarianised - Back to humans! Queen - Machines (1984)
det är den där dubbelvideon från bbc som jag också har sett.
tycker att vogonernas rymdskepp ser rätt enkelt ut att styra. inte så många knappar och sånt ;)
nauska: Självklart, Messerschmitt är mitt andranamn! ;)
Garvade rätt ordentligt när de smyger omkring i vogonskeppets lastrum och Ford öppnar lådorna genom att slå på ena hörnet och de far upp av sig själva... Oooh, avancerat! :e
------------------
It's software it's hardware, It's heartbeat is time-share
It's midwife's a disk drive, It's sex-life is quantised
It's self perpetuation a parahumanoidarianised - Back to humans! Queen - Machines (1984)
Jag såg den oändliga historien på film efter jag hade läst boken. Fy sjutton vilket krafs. *tummen ner*
------------------ Axel Veibäck - AxelWeb - axel@axelweb.nu Allt som sker, sker.
Allt som när det sker får något annat att ske, får något annat att ske.
Allt som när det sker får samma sak att ske igen, sker igen.
Men gör det inte nödvändigtvis i kronologisk ordning.