Dels vill jag köpa en GCB-95 CryBaby wah-wah-pedal.
Redan där stuper det. Gammla analoga wah-wah-pedaler tenderar att börja knastra och har inte så brett registeromfång. Jag skulle rekomendera dig att istället lägga på 300kr och får en digital. T.ex en "Morley Bad Horsie", jag har en sådan och den är underbar, man behöver inte ens knäppa på den, bara röra den...
OCh så vill jag ha en Zoom 505II som är en multieffektpedal med 33 effekter..
Även här måste jag klanka ned på produkten, visst det är många effekter, men börjar man lyssna på dom så låter det bara skit, du får lägga på 2-3000kr om du vill ha en bra multieffekt. En som är väldigt inne just nu är POD, där du har både effekter och förstärkarsimulatorer, allt i ett... dessutom används det en TP-kabel mellan kontrolerbordet och själva effektenheten.
Men det är klart, allt är relativt till plånboken, så visst, vill du få dåligt ljud för lite pengar så skulle jag nog också satsa på dessa produkter... :)
// Vide - som nu måste byta strängar på någon gitarr...
------------------ Vide rox = new Vide();
rox.learn("C#"); webeye.nu
*Axel som tycker att det är så mycket pengar ändå.* ;)
Hmm.. Jag måste fråga musikaffären om digitala alternativ och sånt. Det kan nog vara bra. Multieffekten tyckte jag var billig för att ha så många effekter så man kan ju slå sig i backen på att den håller mindre hög kvalitet. Frågan är om det spelar nån roll för mig, då jag ändå knappast kommer kunna använda den i mer preffsiga samanhang än på några år, och dessutom känner jag folk med bättre effekter om jag skulle behöva. Men digital wah-wah skulle inte sitta fel.. ;)