Zappade in nånstans i mitten - fy faan... Arbetsläger för barn, systematiska förföljelser och nödsändningar från RödaKorset som säljs på marknader...
Samtidigt som över 30% av landets lilla BNP satsas på militären och miljontals människor har svultit ihjäl och många drivs in i kannibalism (som också återfinns på marknaderna - i köttstånden!)...
Jag mår illa.
------------------
It's software it's hardware, It's heartbeat is time-share
It's midwife's a disk drive, It's sex-life is quantised
It's self perpetuation a parahumanoidarianised - Back to humans! Queen - Machines (1984)
Du kan väl ändå inte jämföra Nordkorea med USA när det gäller sånt här?
USA satsar inte 30% av BNP på försvarsmakten, de kör inte med systematisk personkult kring diktatorn, de har inte arbetsläger för oliktänkande och så vidare.
Visst, det är många som inte har det bra i USA, men när det gäller Nordkorea är det en hel befolkning som långsamt svälter ihjäl... :l
------------------
It's software it's hardware, It's heartbeat is time-share
It's midwife's a disk drive, It's sex-life is quantised
It's self perpetuation a parahumanoidarianised - Back to humans! Queen - Machines (1984)
Går programmet i repris. Det känns som att jag är väldigt dåligt insatt i vad som händer där.
Man blir lite rädd när man hör såna saker. Man tänker tillbaka på andra världskriget och om samma sak händer igen och omvärlden bara säger att de inte visste något.. :(
PS. Passar inte det här bättre i politikforumet? Det var ju ett TV program, men det är ju ganska mycket om politik..?
Du kan ju inte jämföra med USA! Jämförelsen haltar ju redan innan man sagt första stavelsen. Jag vet att det finns många som lider i USA... men inte fan äter man varandra i USA... Eller fänglslar en hel familj för att en familjemedlem har sagt något "mindre passande".
I Nord Korea har det inte varit en enda demonstration de senaste 50 åren, säger inte det allt!?
---
Kamera går varje onsdag, dock lite sent (22.10). Kamera är en vidareutveckling(?) av Reportrarna och Norra magasinet och ett program till tror jag.
------------------
"Never underestimate your opponents." - Name the movie.