GGustavMedlem sedan jan. 20001 932 inlägg Jag satt i studion igår med en kille som har gjort ganska mycket skön r'n'b och sånt. Ganska soft.
Vi har iaf under några dagar nu spelat in en låt med honom och igår var det dags för slutmix.
Vi sitter och rattar för det vildaste när jag plötsligt kommer på att det låter förjäkligt! Jag kände att allt jag gjort lät som nåt radion har spelat det senaste året.
Något mindre orginellt fick man leta efter!
Det kändes konstigt att komma på sig själv med att inte ha gjort någonting alls som verkligen var ens "eget" utan allt var nån blandning mellan Cheiron och Darkchild.
Kul...
Så nu funderar jag på att göra som Stefan Sundström och låsa in mig nånstans långt bort från all radio och tv där jag åter kan hitta min "egen" musik.
HAHA!!! Lite vääääl seriöst va? :e
GGustavMedlem sedan jan. 20001 932 inlägg Gustav: Förstår precis vad du menar! :e
Det kändes konstigt att komma på sig själv med att inte ha gjort någonting alls som verkligen var ens "eget" utan allt var nån blandning mellan Cheiron och Darkchild.
-Vilket innebär att du är lika bra som dom eller att dom är lika värdelösa som dig på att göra musik? ;)
Gustav - Mannen som inte skäms ett dugg för sin sk: "ödmjukhet"! :e
------------------
Forumledare webForum
GGustavMedlem sedan jan. 20001 932 inlägg Haha! *läser igen och förstår genast din poäng*
Det var inte menat så...även om jag säkert är minst lika bra så var det inte så jag menade. ;)
Jag menade att alla coola grejer (break, effekter m.m) som jag hade gjort var stulna nästan rakt av.
Nä, snart kommer kanske mitt "seriösa" band upp på internet och DÅ mina vänner DÅ ska ni få känna er kropp komma i gungning i takt med den sköna soul-funken vi kör.
Stabilt!
CcostodiaMedlem sedan aug. 2000864 inlägg men är det liksom inte bara rätt skönt att "go with the flow" som fredrik lindström sa om sina film "vuxna människor", och sen ifrån det utvecklas till någon egen stil, eftersom det ger mer spelrum om man spelat något "mainstream".
jag tänker själv ofta på jämförelsen: hur mångastefan sundström i sverige finns det, och hur många bsb´s/britneys finns det.
nej jag tror det bästa sättet är att först bli stor som e-type säger och sen göra det man vill.(att sedan e-type valde att skuta lerduvor istället för att göra musik hör uinte hit :) )
------------------
Mvh Martin Persson
Costodia.com, martinpersson.com, Merinternet.com , Sveriges.com , Sigill.net , dress.nu , mittinternet.com
GGustavMedlem sedan jan. 20001 932 inlägg Jo, det är sant!
Men för att bli hyfsat stor så måste man nog ändå ha något "nytt" och eget för att skivbolagen ska nappa.
Eller när jag tänker efter så kanske det inte är så...*tänker på Vengaboys m.fl* :e