webForumDet fria alternativet

Jukebox/Eminem

Småprat

11 svar · 270 visningar · startad av oelbal

Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg
Frågan#1

Såg på programmet "Jukebox" idag, innehållande en intervju med Eminem.
Under intrevjun visades flera utav hans videor, men det visade sig att de valt att censurera stora delar av texten.

Under låten "stan" hörde man knappt vad som sas, eftersom ord som "shit", "fuck" och "bitch" var borttagna.

LÖJLIGT! är det enda man kan säga om'ett......

------------------
Someone spotted me at www.shapestate.com , but I deny any knowledge.

Medlem sedan dec. 20002 147 inlägg

varför ska man använda sådana ord då?

men visst, cencur är rätt löjligt.

------------------
Detta är inte en signatur.

Medlem sedan maj 200010 687 inlägg

Det är väl knappast något nytt.
Det går ju inte att kolla på många musikvideor på TV. På ZTV och MTV censureras de och på SVT visas de sällan och när de visas så visas ofta inte hela.

------------------
/Erik
www.juhlin.nu /sk8files/ /mp2d/

Medlem sedan sep. 20001 943 inlägg

Visade inte Voxpop ocensurerade videor när det programet gick :q

------------------
/David

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Ja tycker det är rättså idiotiskt att censurera, ja menar vem förstår inte vad dom säger eller gör ändå!!??

------------------
<A HREF="http://hem.passagen.se/tengblad/com/index.html" TARGET=_blank>[~FirstWave~]</A>

"Det är dyrt att leva, men i priset ingår en resa runt solen varje år"

Medlem sedan dec. 20002 147 inlägg

tengblad, småungar?

------------------
Detta är inte en signatur.

Medlem sedan jan. 20001 932 inlägg

Jag kan kanske inte säga att jag alltid blir glad när man hör "PIIIIP" istället för ett "fult ord", men grejen är ju den att det behövs.

Det är redan alldeles för mycket våld inom media...vi ungdomar är ju ganska lättpåverkade...även om en kanske inte tror det! :e

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Sannah, jag jobbar med barn & ungdomar idiellt på fritiden och jag kan lova att dom kan alla dessa fula ord ändå!

------------------
<A HREF="http://hem.passagen.se/tengblad/com/index.html" TARGET=_blank>[~FirstWave~]</A>

"Det är dyrt att leva, men i priset ingår en resa runt solen varje år"

Medlem sedan juni 20012 236 inlägg

Jag tror inte att dom har sa mycket val. I England sa far radiostationer och musikkanaler betala hoooooooga boter om dom rakar sanda nagot ocencurerat. Kanske nat liknande har inforts i Sverige?

Medlem sedan maj 200010 687 inlägg

Tror inte det, SVT och pX sänder ju ocensurerat. Tyvärr brukar de istället korta ner låtar (SVT då...). :(

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

På vilken kanal går Jukebox? En del svenska kanaler är ju stationerade i England. Då måste de följa engelsk lag trots att de sänds i Sverige.

Medlem sedan feb. 20016 388 inlägg

Hmm... tråden är ett år gammal, det är inte säkert att programmet fortfarande sänds. ;)

271 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
139 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
136 ms — ändringar (db)