VARFÖR måste radiostationer som MixMegapöl,RixFM och TV kanaler som Ztv & Mtv alltid spela sönder all ny musik!!?? Dom riktigt bra låtarna tappar jue liksom charmen.......
Sgtpepper: Var glad att du bor i Sthlm och kan välja bort Rix, NRJ, Mix och resten av skiten - ni har ju urval! Lugna Favoriter, Radio Vinyl, Rockklassiker... Jag är avundsjuk!
En annan får stå ut med Rix och Radio Match... *suck* :(
------------------ To be or not to be - that's not a question!
Jag lyssnar endast på P3 när det gäller radio. "Morgonpasset" klarar jag mig inte utan ;), "Önska" är trevligt och "Pippirull", "Clownen luktar bensin" och "Rally" lyssnar jag ibland på. Och ibland när jag inte orkar stänga av radion kan jag lyssna på "Ketchup" :p
------------------ ...and you give me my phonecall?
Jag håller med casca, P3 är den enda radiostationen som går att lyssna på, kompetenta och roliga programledare, oftast bra musikblandning och intressanta reportage samt jävligt rolig & sjuk humor.
I vissa fall går Vinyl bra. För eoner av tid sedan så fanns ju även Bandit (orginalversionen - "The Rock Home of Stockholm) och det var ju faktiskt en bra kanal som sedan blev nedsmetad med äcklig mainstream-sörja för att till slut döpas om till Wow 105 (!).
------------------
"Med ett schysst järnrör slår man hela världen med häpnad" - Socker-Conny
Jag vill bara tillägga att jag inte lyssnar på dessa raklamradiostationer......lyssnar självklart på P3 om nått :) . Men det går jue liksom inte att komma ifrån reklamradiostationerna tackvare att dom spelas i diverse butiker osv.
pepper, blev inte bandit någon annan skräpstation innan det blev wow av det hela?
Jo, det har du rätt i. Jag minns att någon påstod att NRJ hade köpt Bandit, jag vet inte om det var rykten men det låter ju troligt. Dom sparkade alla roliga amerikanare och började spela den gamla vanliga pop-sörjan, fast dom hade fortfarande mage att kalla sig för en rock-kanal. Skandalöst! :)
------------------
"Med ett schysst järnrör slår man hela världen med häpnad" - Socker-Conny