Uh, det här vet jag egentligen men jag kommer inte på det nu. Vad heter låten som de kör i reklamen till den filmen på fyran?
------------------
webmaster resources
12 svar · 626 visningar · startad av Matti
Uh, det här vet jag egentligen men jag kommer inte på det nu. Vad heter låten som de kör i reklamen till den filmen på fyran?
------------------
webmaster resources
Egentligen en halvdålig cover - fast nu kommer jag inte på vilka som gjorde originalet... ;)
------------------
To be or not to be - that's not a question!
Wet wet wet har gjort versionen i Fyra bröllop, men har REM gjort en också?
Nåväl, möjligt det är Troggs - har fortfarande hjärnsläpp. ;)
------------------
Jo, REM har också gjort en version. Den finns på deras unplugged-skiva. ;) Det är REM som gjort originalet och om det inte är WWW (WWW låter väldigt ny jämfört med Troggs) så måste det vara The Troggs som gjort den först.
Hm. Hittade en version av låten som är gjord av "Flying pickets". Haha, skumt, väldigt skumt.
r
Det var The Troggs som skrev den först, 1967. Sedan hade REM den på deras unplugged skiva 1995. WWW gjorde en cover på den 1997 (?) till filmen "Fyra bröllop och en begravning" och 1998 hade Flyging Pickets den på deras skiva "Vox pop".
*onödigt vetande*
------------------
webmaster resources
[Redigerat av Matti den 29 jan 2001]
Nope, WWW gjorde covern senast 1994, eftersom jag såg Fyra bröllop på planet på väg hem från fotbolls-VM i USA det året. :e
Så REM måste vart ganska sena att haka på. ;)
------------------
[Redigerat av Q den 29 jan 2001]
Sorry Matti, here it goes offtopic! ;)
Gustav: Inte på grund just av VM, hälsade på ett gäng släktingar under fem veckor - men det var inte helt fel att se på ESPN på eftermiddagen istället för miss i nassen. :e
Fast jag hann inte hem till Rålambshovsparken... :(
------------------
När vi gräver guld i USA..
*sjunger*
Så.. nu har jag rättat till spåret.
------------------
webmaster resources