Jaha... så sitter man här med det rykande färska numret av The Industry Standard Sweden - tidningen som ersätter (nåja) Nollett.
Det skulle vara intressant att veta hur IDG har resonerat och vilka faktorer som legat till grund för beslutet att lägga ned Nollett. Det verkar inte direkt som om tidningarna vänder sig till samma målgrupp - Industry Standard är ju en "affärstidning", medan Nollett hade betydligt starkare fokus på teknik och andra frågor runt digitala media.
Efter att ha skummat igenom den nya tidningen är min första spontana reaktion att det verkar vara en bra affärstidning med fokus på "den nya ekonomin" (urk - det där begreppet är nog uttjatat i media). Jag är själv intresserad av denna vinkling på ämnet, så nu är det bara att hoppas att tidningen lyckas hålla sig fri från floskler och kan visa prov även på lite journalistiskt kritiskt granskande.
Men ändå måste jag nog gråta en tår över Nolletts död. Den blev ju mot slutet en mycket bra tidning med mer "hands on"-karaktär. Jag har svårt att tro att den nya tidningen tilltalar alla de som jobbar med digitala media mer "handgripligen". Dessutom är den ju ruskigt dyr!
WTF! Har det första numret av Industry Standard kommit ut!!!
Jag hade fan massa nummer kvar på Nollett, VÄRLDENS BÄSTA TIDNING, och skulle få Industry Standard sa IDG!
Appropå IDG-tidningar.. så kom jag att tänka på PC-Plus + PC-Extra (vilka iofs inte är från IDG).
Är det någon som läst den nya tidningen med det nygamla namnet Datormagazin? Håller den PC-Plus-klass eller är det bara en bunt ointressanta produkttester som PC-Extra brukade köra?
------------------
"Common sense is the collection of prejudices acquired by age 18" - Albert Einstein
Smisk på IDG räcker inte. Jag krossar både det ena och det andra på dom.
Lägga ner Nollett? Skit på er!
Sen skulle det vara mycket intressant att se hur den nya Datormagazin ser ut. Är det, som redan har sagts, bra reportage och artiklar eller är det bara tester av hårdvara som PC Extra ägnade sig åt?
Jag ska säga upp prenumerationen. Kändes som ett avancerat annonsblad. Inte mycket om ämnena som Nollett behandlade och då kan man lika väl vara utan. *suck*
------------------
/Petra Veni, Vidi, Visa - Jag kom, jag såg, jag handlade
Tycker som du Petra. Fick den idag. Den intresserade mig inte alls.
Fattar inte varför dom skulle lägga ner Nollett, den bästa tidning jag prenumererat på, på beskostnad av denna som som sagt inte alls tar upp de ämnen Nollett gjorde :(
------------------ Two beer or not two beer - That isch not a queschtion either
281 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25