Det var deras skivbolag Sony som hotade stämma dom om dom la ut DERAS EGEN musik för sina fans.
Dom kommer dock att lägga ut en av låtarna från albumet för nedladdning. Dom har dessutom en tävling bland de fans som laddar hem låten. Vinnaren får 1 miljon dollar.
Återigen är det dom sviniga skivbolagen som förstör för oss fans (konsumenter).
Några fler som hört om några andra grupper som funderar på samma sak?
Det finns ju hur många band som helst som gör så här! Dom kanske inte spelas lika mycket på NRJ och Power som Offspring..... Kolla på MP3.com, DMusic, Epitonic, Emusic mm....
Public Enemy har ju bråkat som fan med deras skivbolag. Dom var nog allra först tror jag. Men det här med 1 miljon dollar till ett fan är nog Offspring först ut med.
Synd att det lyser igenom vad de var ute efter bara
Synd? För mig är det solklart. Stå upp för sina fans (tvärtemot Metallica alltså....).
Det går långsamt med skivbolagens död kommer bara närmare och närmare.....
Synd? För mig är det solklart. Stå upp för sina fans (tvärtemot Metallica alltså....).
Det går långsamt med skivbolagens död kommer bara närmare och närmare.....
Njä, jag tycker att det verkar som om dom bara ville ha lite uppmärksamhet för sin skiva... och det lckades dom med också... :)
Offspring gjorde ganska tidigt klart hur de stod i Napster/MP3-frågan.
Att de skulle vara en reklamkupp tror i alla fall inte jag.
Å andra sidan har man haft fel förr... = )
/Adam
Jag såg på TV härom dan då visade dom ett "Webbskivbolag" där artisterna kan lägga ut sina låtar för en lite billigare penning, och på så sätt oxå tjäna mer på varje såld skiva.....det låter som framtidens melodi :e
Jag såg på TV härom dan då visade dom ett "Webbskivbolag" där artisterna kan lägga ut sina låtar för en lite billigare penning, och på så sätt oxå tjäna mer på varje såld skiva.....det låter som framtidens melodi
= MP3.com..... nästan.
På MP3.com lägger artisterna ut såna låtar gratis. Dom får gratis marknadsföring och kan sälja skivor via MP3.com vilka dom får 50% av försäljningen för .... har jag för mig :)
Varför skulle Offspring dela ut hela plattan gratis på nätet + 1 miljon?
De får nöjda fans. Offspring har tjänat så mycket pengar att de idag är ekonomiskt oberoende. Bandet har alltid uttalat sig positivt om mp3 eftersom de sålde väldigt många skivor för något år sedan trots att den populära singeln fanns att ladda hem överallt..
Vad skulle dom tjäna pengar på sen då? De behöver inte tjäna mer pengar.