Om jag vore en älg skulle jag väl inte direkt berömma min älgkompis för att vara duktig för att han blev skjuten. Klantig älg skulle jag säga. :e
------------------
/Petra
Oh no, they killed Kenny!
6 svar · 1 290 visningar · startad av demo
Läste om en dam som sköt en 27 taggare på sitt första älgpass.
Någon tyckte damen var duktig som lyckades med denna bedrift.
Men vad är det som är så duktigt med det då?
Det var väl i så fall älgen som var "duktig" och ställde sig ivägen för damen? ;)
//Demo
Om jag vore en älg skulle jag väl inte direkt berömma min älgkompis för att vara duktig för att han blev skjuten. Klantig älg skulle jag säga. :e
------------------
/Petra
Om en älgjägare skjuter en rikitgt stor älg, så är det väl inte älgjägaren som är duktig.
Det är ju inte älgjägarens kompetens som gjorde att det klev ut en stor älg i dennes skottlinje?
Vad är det som är så duktigt med att skjuta en stor 27 taggare. Det måste ju vara mer duktigt att skjuta en liten älg då den uppenbarligen måste vara svårare att träffa?
//Demo
Fast damen var nog duktig om hon orkade släpa och stycka älgen själv. Fast det lär hon väl knappast gjort. Låter mer som den som tyckte tanten var duktig tycks tro att alla kvinnor inte kan träffa en ladgårdsdörr på 5 meters håll. *suck*
Själv tycker jag att jag är duktig som lyckades knäcka några gubbar på skjutbanan. Jag hängde med min ex-pojkvän som har studsare när han skulle skjuta in siktet. Det var några andra gubbar där som lite rått garvade och tyckte att pojkvännen skulle låta tjejen testa lite.
Jag la an och sköt 5 skott innan vi gick fram till tavlan. Jag hade skjutit 3 tior, 1 nia och 1 åtta. Ingen av gubbarna hade skjutit en tia, bara nior och åttor. De hummade mycket efter det och jag njöt som sjutton. Tilläggas bör att jag sköt stående, liksom dem.
:)
------------------
/Petra
Bra skjutet CyberPet.. Det är faktiskt så att kvinnor generellt skjuter bättre än män, de har väl lite lugnare humör.
Vad det gäller 27 taggaren kan jag till viss del hålla med om att hon var duktig, det krävs en hel del nerver att efter 1 månad efter avlagd jägarexamen få chansen till ett skott på en sådan stor älg. Jag kan garantera att hon hade en vilopuls runt 220 slag/min.
Det handlar oftast om att man är på rätt plats vid rätt tillfälle om man skall få skjuta en älg överhuvudtaget.
I vårat jaktlag har vi skjutit två älgar i år och det var en och samma jägare som fällde båda vid två olika tillfälle.
Hade han tur eller var han duktig när han blev utplacerad av jaktledaren ???
------------------
JaktJanne
"Vi är resultatet av vad vi tänker."
- Buddha
Förhoppningsvis placeras ni alla på ställen där älgarna trivs att flanera omkring, då är det ju tur att de just gick omkring den snubbens pass under älgjakten. :)
------------------
/Petra