Frågan 13 sep. 2000 19:33 #1 Hur många är det egentligen som jagar här, att det är en del som har fiske som intresse har jag noterat men hur är det med jakt.
Själv så blir det nästan varje helg på hösten som jag går en runda med hunden i skogen och jagar då helst Rådjur.
------------------
JaktJanne
"Vi är resultatet av vad vi tänker."
- Buddha
J jt Medlem sedan juni 2000 350 inlägg Jag har jagat ganska mycket fast det blivit lite dåligt med detta de senaste åren. Började se dåligt på höger öga.
Har ganska nyligen flyttat ut på landet (i småland) så det borde kunna bli lite mer nu funderar på att flytta kikaren till vänster öga.
Har IAF jägarexamen... men det var ett tag sen sist vi var ute
här på dom skånska slätterna(När jag är hemma i Malmö) blir det mest rådjur och hare man jagar, och givetvis en och annan fasan då och då.
____
MVH
/C
[Redigerat av stoffe-2k den 13 sep 2000]
Bire Medlem sedan dec. 1999 19 074 inlägg Jag har många polare som är jägare och jag själv har funderat många gånger på att vara med en dag på älgjakten...
Problemet är att den alltid hinner ta slut innan jag fattat att det är älgjakt
------------------
<A HREF="http://www.lifestyleshop.nu/bire " TARGET=_blank>BIRE The Hemsida </A> - En mental frizon utan onödiga undersidor
Bire:
Om man hade sådana "problem"
jt:
Var i Småland bor du ? Själv bor jag i Nybro.
------------------
JaktJanne
- Buddha
[Redigerat av JaktJanne den 13 sep 2000]
J jt Medlem sedan juni 2000 350 inlägg JaktJanne:
Några mil väster om Växjö.
ÄlgJakten kan vara ganska tråkig, mycket folk och mycket vänta.
McD Medlem sedan mars 2000 2 520 inlägg Jakt japp går försig dock bara småvilt.
------------------
[McD - Burgers for the people!]
www.mcdz.net
Hörru du! Vet du nått om flugor i trumpeten?
Älgjakten i all ära men på kvällen innan så har man lite frossa, efter 1 vecka på älgakt är man glad om man kan jaga något annat.
------------------
JaktJanne
- Buddha
Det blir både småvilt, toppjakt och bäverjakt, men utdelningen är det inte mycket med. Spelar ingen roll iofs, det finns inget bättre än att vara i skog och mark...
------------------
/Johan
C CyberPet Medlem sedan dec. 1999 6 588 inlägg Räknas det om man jagar karlar?
Allvarligt, jag tycker det är mysigt att fiska. Fick lära mig att fiska redan som liten flicka och föredrar vanligt daggmask i samband med kastspö, sänke och fluga. En liten specialare som vi gör i familjen.
------------------
/Petra
Veni, Vedi, Visa – Jag kom, jag såg, jag handlade
Fiska är bra, framförallt mete för då kan man sitta och filosofera...
------------------
/Johan
I Petras fall är det väl också en viss filosofi att jagar karlar, eller hur P.. :e
------------------
JaktJanne
- Buddha
C CyberPet Medlem sedan dec. 1999 6 588 inlägg Jo, det är en mycket avancerad filosofi som jag inte ska gå in på närmare här. Men i princip är det att hellre jaga än jagas.
------------------
/Petra
Veni, Vedi, Visa – Jag kom, jag såg, jag handlade