webForumDet fria alternativet

Inkräktare på Ringhals oupptäckta 28 timmar.

Medier & press

23 svar · 2 806 visningar · startad av Danne V · sida 2 av 2

Frågan, av Danne V

Det är så skrämmande att man fan knappt kan andas. Greenpeacemedlemmar klättrar utan problem in på Ringhals och Forsmark. Stannar ett helt dygn, meddelar då omvärlden vart dom är. Trots det hittas dom inte förrän efter en timme. <http://www.dn.se/nyheter/sverige/aktivister-kvar-pa-ringhals> <http://www.expressen.se/gt/greenpeace-aktivister-kvar-inne-pa-ringhals/>

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Esen skrev:

Ett tips till alla aktivister, Ringhals erbjuder en rundvisning med deras eltåg, Där man får åka runt inne på kraftverksområdet, Detta gör att man to.m kommer närmare kärnkraftverken än vad någon Greenpeace aktivist någonsin var under sitt besök inne på Ringhals och forsmarks industriområde....

. :birp

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Danne V skrev:

Ditt bekymmer är alltså inte alls att kärnkraftsverkens säkerhet är så låg att amatörer från Greenpeace tar sig in, utan att polisens resurser belastas?

Jösses. Du skojar, eller hur?

Jag skojar inte det minsta. Hänvisar till Esens utlägg som vart de var de tog sig in, det var väl ungefär vad jag kom fram till också det ytliga jag läst om ärendet.

Medlem sedan jan. 20061 807 inlägg

legis skrev:

Så egentligen är det media som står för uppståndelsen i vanlig ordning, inte aktivisterna.

Så är det väl alltid nu förtiden. Media blåser på med stora hesa Fredrik om minsta lilla grej men vid närmare granskning är det kanske inte så allvarligt.

Hörde en intervju med pressnissen på Ringhals i dag på nyheterna, området (ställverket) i fråga där aktivisterna befann sig var under uppbyggnad och väl avskillt från själva verket och inte i drift varför man chillade lite på hanen.

Medlem sedan mars 20051 070 inlägg

Efter att ha jobbat på både Ringhals och Forsmark så tycker jag att det blivit en höna av en fjäder och det finns rejäl bevakning samt att det också har investerats i olika åtgärder gällande närskydd, så visst är det olyckligt men som skrivits kan vem klättra över deras staket, att man inte hittar dem tror jag inte riktigt på, det finnas bevakningskameror överallt samt "blocken" har ytterligare skydd, är knappt att du kommer in där som anställd ännu mindre som aktivist.

Dock så tycker man ju att bevakningsbolagen borde kunna lösa detta lite snabbare, är ju bara att skjuta aktivisterna så hade det varit över på några minuter....

266 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
130 ms — ändringar (db)