webForumDet fria alternativet

Medlemmar på Rankk?

Småprat

5 svar · 870 visningar · startad av fiddler

Medlem sedan juli 20023 617 inlägg
Frågan#1

Att några wF:are är medlemmar på Project Euler vet jag, men är det någon här mer än jag som är medlem på Rankk?

Rankk är alltså en problemlösarsida.

Medlem sedan dec. 2009872 inlägg

Säkert jättebra sida efter som du är med... Men den designen kräver sin man, eller kvinna för den delen!

Där tar nog mitt intresse slut. Jag kollade som hastigast, men fattar inte riktigt vad hemsidan går ut på. Men det är kanske av underordnad betydelse!?

Nåja!! Kul att det är nån som diggar darkness by code, så att säga!

Medlem sedan juli 20023 617 inlägg

civilpolisen skrev:

Jag kollade som hastigast, men fattar inte riktigt vad hemsidan går ut på.

Sidan går ut på att lösa problem. Ju fler du löser desto fler får du tillgång till i stigande svårighetsgrad. Kul tidsfördriv för problemnördar (mig t.ex) ;)

Så ditt liv består av för låg kvot av problem!? Intressant scenario!!

Problemlösning är för all del intressant. Men för min personliga del har jag definierat ett antal problem som kräver en lösning...

Men för all del, en dag kanske jag blir färdig och i så fall kan länken ovan generera nya utmaningar!! :-) Tack för tips!!

Medlem sedan aug. 20039 340 inlägg

civilpolisen, jag antar att du inte heller slösar tid på sådant som korsord eller sudoku?

Ditt antagande överensstämmer inte helt med fakta i fallet.

Nej... Jag har en rätt stor idé som jag klurar ut småidéer som jag sen pusslar ihop så det ska bli till den stora idén... Jag har gjort lite, men är fortfarande på många sätt kvar i idéstadiet.

Korsord kan vara rätt kul, men suduku har jag aldrig fallit för.

265 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
117 ms — ändringar (db)