webForumDet fria alternativet

Hur människor uppfattar Apple. En undersökning om Apple

Småprat

13 svar · 1 421 visningar · startad av Alexkonstantin

Medlem sedan maj 20121 inlägg
Frågan#1

Hejsan!
Vi är några studenter på Stockholms Universitet som skriver en uppsats om hur människor uppfattar Apple.
Vi håller just nu på att göra en enkätundersökning, och skulle uppskatta ert bidrag.
Ni går bara in på den här länken och besvarar på nio frågor. Självklart får ni vara anonyma.
https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dC1mZl9tT2Fma3FaVEFYbkNtQVk3VUE6MQ
Tack för er medverkan!

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Done.

Medlem sedan jan. 2005953 inlägg

Svarat

Medlem sedan nov. 20014 054 inlägg

Done!

Medlem sedan jan. 2005713 inlägg

Har inga erfarenheter av äpplet så på sista frågan borde det finnas ett alternativ till, Vet ej

Medlem sedan jan. 2005327 inlägg

Försökte svara men lade ner, när jag inte fattade om frågorna handlade om MacOS jämfört med Windows, eller Apple datorer jämfört med datorer från andra tillverkare.
En Macbook Air tycker jag väl är mycket bättre än en budget burk från PackardBell, men kanske inte bättre alls än en Asus Zenbook.
MacOS Lion tycker jag väl personligen är bättre än Windows7, men inte bättre än Ubuntu12.04

/pebi

Medlem sedan juli 2003555 inlägg

Done.

(Bra längd på enkäten, för övrigt. Brukar normalt sett inte svara på enkäter annars pga. enormt långa)

Medlem sedan maj 20053 909 inlägg

stattin skrev:

Har inga erfarenheter av äpplet så på sista frågan borde det finnas ett alternativ till, Vet ej

+1
Har också svarat dock. :)

Medlem sedan jan. 20013 582 inlägg

klart :-)

Medlem sedan dec. 20014 239 inlägg

Done.

Medlem sedan jan. 20061 807 inlägg

Klart å betart!

Håller med stattin och Poteta, har ingen erfarenhet av äppelskruttar... :e

Medlem sedan feb. 20005 891 inlägg

pebi skrev:

Försökte svara men lade ner, när jag inte fattade om frågorna handlade om MacOS jämfört med Windows, eller Apple datorer jämfört med datorer från andra tillverkare.
En Macbook Air tycker jag väl är mycket bättre än en budget burk från PackardBell, men kanske inte bättre alls än en Asus Zenbook.
MacOS Lion tycker jag väl personligen är bättre än Windows7, men inte bättre än Ubuntu12.04

/pebi

Exakt. Rak jämförelse med "en PC" känns konstig, eftersom "PC" är ett sånt stort spann av komponenter och tillverkare. Medan OSX är en enda proprietär och uniform plattform i det övre prissegmentet. Det är klart att en "billig Mac" antagligen presterar bättre än en "billig PC", om retailpriset är 50% högre. Mycket av det reflekteras förstås i bättre komponenter. Känner idioter som har gått från en 5000 kronors-PC till en MacBook Air för 15000 och sen blir helt frälsta. Well duh.

Medlem sedan okt. 20127 inlägg

Svarat! Dock borde du ha satt in regler i enkäten på fråga 6 för att skippa 7:an men det funkar.

Medlem sedan juli 20044 453 inlägg

Väldigt underlig undersökning, inte ens det mest grundläggande i att skapa en enkät har man tagit hänsyn till. En skala utan förklaring. Nej, grabbar. Gör om, gör rätt...

477 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
129 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
339 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
135 ms — ändringar (db)