Hejsan!
Vi är några studenter på Stockholms Universitet som skriver en uppsats om hur människor uppfattar Apple.
Vi håller just nu på att göra en enkätundersökning, och skulle uppskatta ert bidrag.
Ni går bara in på den här länken och besvarar på nio frågor. Självklart får ni vara anonyma. https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dC1mZl9tT2Fma3FaVEFYbkNtQVk3VUE6MQ
Tack för er medverkan!
Försökte svara men lade ner, när jag inte fattade om frågorna handlade om MacOS jämfört med Windows, eller Apple datorer jämfört med datorer från andra tillverkare.
En Macbook Air tycker jag väl är mycket bättre än en budget burk från PackardBell, men kanske inte bättre alls än en Asus Zenbook.
MacOS Lion tycker jag väl personligen är bättre än Windows7, men inte bättre än Ubuntu12.04
Försökte svara men lade ner, när jag inte fattade om frågorna handlade om MacOS jämfört med Windows, eller Apple datorer jämfört med datorer från andra tillverkare.
En Macbook Air tycker jag väl är mycket bättre än en budget burk från PackardBell, men kanske inte bättre alls än en Asus Zenbook.
MacOS Lion tycker jag väl personligen är bättre än Windows7, men inte bättre än Ubuntu12.04
/pebi
Exakt. Rak jämförelse med "en PC" känns konstig, eftersom "PC" är ett sånt stort spann av komponenter och tillverkare. Medan OSX är en enda proprietär och uniform plattform i det övre prissegmentet. Det är klart att en "billig Mac" antagligen presterar bättre än en "billig PC", om retailpriset är 50% högre. Mycket av det reflekteras förstås i bättre komponenter. Känner idioter som har gått från en 5000 kronors-PC till en MacBook Air för 15000 och sen blir helt frälsta. Well duh.
Väldigt underlig undersökning, inte ens det mest grundläggande i att skapa en enkät har man tagit hänsyn till. En skala utan förklaring. Nej, grabbar. Gör om, gör rätt...
477 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e