webForumDet fria alternativet

Skapa regler på Bineros mail?

Webbhotell & domäner

3 svar · 743 visningar · startad av Poteta

Medlem sedan maj 20053 909 inlägg
Frågan#1

Jag har tidigare bytt från pop-konto till imap för att kunna se vad jag gjort från flera olika ställen.
Så långt allt bra. Dock har jag märkt att om jag gör en regel i Outlook så fungerar det bara om jag öppnar mailet i Outlook vilket iof inte är så konstigt. Jag ska försöka förklara:
Jag gör en regel i Outlook så att alla mail från Pelle hamnar i mappen "Ekonomi".
Det fungerar om jag öppnar mailet i Outlook första gången. Då hamnar mailet i rätt mapp, även när jag öppnar mailet i telefonen senare.
Problemet är om jag öppnar mailet i telefonen först. Då stannar mailet i inkorgen, även när jag senare öppnar mailet i Outlook. Antagligen för att imap-servern inte får ett kommando att flytta mailet första gången.

Kan man skapa dessa regler på Bineros hem/epostsida istället? Det borde väl i så fall lösa mitt lilla problem?

*bump*
Jag har letat men inte hittat något om att göra regler på Bineros sida. Antar att det inte går om ingen annan säger emot. Störande... :bla

Medlem sedan aug. 20039 340 inlägg

Gissningsvis är det klienten och inte servern som utför reglerna. Jag tror svaret finns att finna i Outlook. Det kanske t ex är så att Outlook ger fan i att röra mail smo redan är lästa på annat håll. Nu har jag noll erfarenhet av både Outlook och IMAP så jag kan bara bidra med spekulation.

Jag har fått svar från Binero:

Binero skrev:

Hejsan Jörgen!

Inte i dagsläget.

Men vi håller på att göra om lite där och kommer då göra en filterfunktion som kommer kunna åstadkomma detta åt dig.

Det är nog några månader kvar tills det är gjort dock Med vänlig hälsning, Per-Gunnar Eriksson

Svaret kom efter en dryg timma, bra jobbat Binero! :)

Jag ser om det finns någon inställning i Outlook som kan hjälpa mig.

261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
116 ms — ändringar (db)